رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایران هیچ فعالیت هسته‌ای پنهان و نانوشته‌ای ندارد/ با عملیات روانی طرف مقابل عقب‌نشینی نمی‌کنیم

12:45 - 18 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۳۱۳۸
دسته بندی: سیاست
رئیس سازمان انرژی اتمی در خصوص گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران هیچ فعالیت هسته‌ای پنهان و نانوشته‌ای ندارد، ما دقیقا طبق ضوابط و مقررات آژانس فعالیت می‌کنیم. این اتهامات را نمی‌پذیریم و با عملیات روانی طرف مقابل هم عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

خبرگزاری میزان - محمد اسلامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ فعالیت هسته‌ای پنهان و نانوشته‌ای ندارد و هیچ سایت و فعالیت معرفی نشده‌ای هم وجود ندارد؛ این اسناد کذایی، یک حرکت سیاسی برای تداوم فشار حداکثری است.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان داشت: حرکت اخیر سه کشور اروپایی و آمریکایی در ارائه پیش‌نویس قطعنامه علیه ایران، یک حرکت سیاسی در راستای سیاست فشار حداکثری است که اهداف اصلی آن با پشتوانه فکری و رهبری رژیم صهیونیستی دنبال می‌شود.

وی افزود: رد اتهامی آنها ۲۰ سال است که به ایران نسبت داده می‌شود، اگر ایران برجام را پذیرفت به این دلیل بود که این اتهام‌ها رفع شود و اعتمادسازی صورت گیرد. البته تفاهمی صورت گرفت که طرف مقابل به آن عمل نکرد و ایران هم‌پذیرفته محدودیتی در بیشتر برنامه هسته ای خود داشته باشد، اما اکنون با این قطعنامه به اول خط برگشته‌ایم و دوباره همان داستان‌هاست.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ما دقیقا طبق ضوابط و مقررات آژانس فعالیت می‌کنیم گفت: این اتهامات را نمی‌پذیریم و با عملیات روانی طرف مقابل هم عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد: ما یک حسن‌نیت در برجام داریم اگر نخواهند به تعهدات خود عمل کنند ما نیز حتما در باقی‌ماند این حسن‌نیت تجدیدنظر می‌کنیم.

پرونده هسته‌ای کشورمان این روزها روی میز شورای حکام آژانس قرار دارد. جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تبلیغات سوء دشمنان همواره بر فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید داشته و دارد و هرگز از حقوق ملت ایران عدول نخواهد کرد.

گروسی دوشنبه ۱۶ خرداد در کنفرانسی مطبوعاتی در حاشیه نشست شورای حکام با ادعای اینکه «برای رفتن به ایران دعوت نشدم»، مدعی شد «باید قبول کنیم که در مورد ایران به نتایج مورد انتظار نرسیدیم.»

وی در بخش دیگری با بیان اینکه رایزنی‎ها با ایران در جریان است، خواستار آنچه ادامه همکاری ایران با آژانس خواند شد.

مدیرکل آژانس در بخش دیگری از اظهارات مداخله‌جویانه خود گفت: ایران باید به ارائه «اطلاعات شفاف» ادامه دهد.

در پی اظهارات گروسی «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده پیشین ایران در وین 17 خرداد درباره نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و احتمال طرح قطعنامه ضد ایرانی در این نشست گفت: رویکرد سیاسی مدیر کل آژانس و تمایلات شدید سیاسی وی را نمی‌توان نفی کرد؛ اگر سوابق مدیران کل آژانس را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که فشارهای سیاسی تا حدی بر گزارشات و مواضع آژانس تاثیر گذار است، ولی بخشی از مواضع علنی یا مواضع مکتوب آژانس از جمله در مورد ایران، متاثر از رویکردهای سیاسی مدیران کل آژانس است و به همین دلیل موضوع بسیار ناچیز پادمان در دستور کار آژانس باقی مانده است.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *