هشدار پلیس فتا در خصوص حملات باج افزارها به سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن‌های همراه

12:20 - 18 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۲۷۷۶
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نسبت به حملات باج افزارهای به سیستم‌های کاربران در فضای مجازی، هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت‌وگو با میزان با اشاره به احتمال وجود حملات باج افزار به سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن‌های همراه کاربران، بیان کرد: باج افزار نوعی بد افزار است که به مجرمان این امکان را می دهد تا بتوانند از طریق کنترل از راه دور، رایانه کاربر را قفل کنند به طوری که وی نتواند از سیستم خود استفاده کند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از وقوع چنین اقدامات خرابکارانه‌ای رعایت چند نکته پیشگیرانه می‌تواند مسمر ثمر باشد، گفت: کاربران بطور منظم از رایانه‌ها و سرورهای خود بکاپ تهیه کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا، تصریح کرد: ایمن سازی رمزها و محدودیت‌های کنترل دسترسی به تلفن همراه و یا رایانه‌ها توسط کاربران یکی دیگر از مواردی است که در این رابطه نقش پیشگیری از وقوع جرم را دارد.

بیشتر بخوانید

برگزاری کمپین جهانی آگاه سازی سایبری با حضور پلیس فتا ایران

وی با تاکید بر اینکه کاربران درایوهای شبکه‌های خود را قفل کنند، گفت: محدود کردن سطح دسترسی کاربران و فعال کردن آنتی ویروس بر رویس سیستم‌ها نیز باید مورد توجه کاربران در خصوص این موضوع باشد.

سرهنگ رجبی اظهار کرد: بستر جرایم برای مجرمان زمانی محدود می‌شود که مردم قبل از وقوع هر اقدامی توسط سودجویان، وارد عمل شوند و از رخداد حوادث و تهدیدات احتمالی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *