زنان مسلمان در هلند، قربانی اسلام هراسی دولتی

10:34 - 18 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۲۷۶۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مسلمانان در هلند طیف گسترده ای از اقدام‌های اسلامی را شاهد هستند و به صورت روزمره باید با واکنش‌های اسلام هراسانه محیط اطراف خود مقابله کنند.

خبرگزاری میزان – مسلمانان در هلند شاهد اسلام هراسی گسترده ای هستند که زیر سایه حمایت دولت این کشور تقویت می‌شود.

موج اسلام هراسی در این کشور از سال 1997 با طرح ادعا و ایجاد شبح «اسلامی سازی هلند» آغاز شد؛ ادعایی که هنوز مدارکی دال بر درستی آن یافت نشده است اما اسلام هراسی در تمام لایه‌های جامعه هلند به وضوح قابل مشاهده است.

این در حالیست که هلند ادعا می‌کند که تبعیض براساس مذهب را ممنوع کرده است.

به گزارش « parool»، قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشت که فضای سیاسی اسلام هراسانه بسیار سمی در هلند وجود دارد که میراث بیش از 20 سال حمله به اسلام و مسلمانان است.

اما آن چه سبب شد تا اسلام هراسی در حافظه جمعی هلند حک شود، تبلیغات اسلام هراسانه ای بود که در پس بروز حادثه 11 سپتامبر در آمریکا انجام شد.

در واقع اسلام هراسی در هلند، حیات و بقای خود را مدیون مقام‌های دولتی و شهری این کشور است که درصدد پاکسازی جامعه مسلمانان هستند.

به گزارش « dekanttekening»، اسلام هراسی در سراسر هلند در حال گسترش است اما مسلمانان در «آمستردام» به شکلی قابل ملاحظه با آن مواجه هستند.

مسلمانان در هلند، در بازار کار تبعیض را احساس می‌کنند.

عدم پذیرش آن‌ها در مشاغل مختلف به دلیل مذهب بسیار بالاست و در طول مصاحبه‌های شغلی ناچارند به پرسش‌های کاملا نامربوطی مانند روابط جنسی، تروریسم و ... جواب بدهند.

زنان مسلمان نیز در محل کار با استانداردهای دوگانه ای مواجه می‌شوند؛ در حالی که همکاران زن آن‌ها می‌توانند به انگلیسی حرف بزنند، آن‌ها اجازه صحبت کردن به عربی را ندارند.

ضمن این که در مکان‌های عمومی مرتبا با توهین‌های نژادپرستانه مواجه می‌شوند.

به گزارش « bnnvara»، زنان مسلمان در خیابان و رسانه‌های اجتماعی قربانی سخنان نفرت محور و اشکال مختلف خشونت می‌شوند.

به گزارش « parool»، مسلمانان در هلند تبعیضی را تجربه می‌کنند که در حال رایج شدن است.

ناتوانی در یافتن کار به دلیل اعلام مذهب یا پوشیدن حجاب و سخنان نفرت محور علیه مسلمانان در رسانه‌های اجتماعی در سراسر هلند و به شکلی ویژه در «آمستردام» یک واقعیت روزمره است.

مهم ترین دلیل رشد اسلام هراسی در هلند، فضای سیاسی مناسبی است که برخی از احزاب هلندی آن را ایجاد کرده اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که تبعیض غیرمستقیم احتمال بروز حوادث فردی تبعیض آمیز را افزایش می‌دهد.

در سال 2016 گزارش چهار ساله کمیته زنان سازمان ملل نشان داد که هلند در زمینه حقوق زنان شکست خورده است و کلیشه‌های تبعیض آمیز، سخنان نفرت محور و خشونت‌های نژادپرستانه علیه زنان مسلمان از نگرانی‌های اصلی این کمیته خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *