رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک زندانی جرایم مالی با تلاش شورای حل اختلاف یزد پس از 2 سال آزاد شد

10:19 - 18 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۲۵۱۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد، گفت: یک زندانی جرایم مالی پس از دو سال تحمل حبس با تلاش مجموعه شورای حل اختلاف استان یزد از زندان آزاد شد.

خبرگزاری میزان - محمدرضا حداد با اعلام خبر آزادی یک زندانی جرایم مالی پس از دو سال تحمل حبس، اظهار کرد: پس از ایجاد سازش در 5 فقره پرونده با موضوع جرایم مالی به ارزشی بالغ بر 3 میلیارد ریال و تعداد 20 عدد سکه طلای تمام بهار آزادی این امر محقق شد.

وی افزود: این زندانی به دلیل بدهی و عجز از پرداخت دین، در زندان بسر می برد که باوجود پرونده های متعددی که در دادگاه تشکیل شده بود سرانجام با همت و مساعی اعضاء و کارکنان شورای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان اردکان و برگزاری جلسات متعدد مذاکره جهت سازش، از زندان رهایی یافت.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد، با بیان این که حجم بالای ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی موجب طولانی شدن اوقات رسیدگی می شود و این امر طبیعتاً اطاله دادرسی را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: نهادهای سازشی با پذیرش بخش قابل توجهی از دعاوی حقوقی و کیفری که با قابلیت سازش می توانند با مدت زمان کمتر و بدون رعایت تشریفات دادرسی از طریق مذاکره با طرفین، دعاوی را به سازش رسانند که این موضوع رضایت مراجعان را بدنبال خواهد داشت.

حداد عنوان کرد: صرفنظر از فلسفه و هدف اصلی تشکیل شوراهای حل اختلاف که ترویج فرهنگ صلح و سازش و تشویق طرفین اختلاف جهت انجام مذاکرات اصلاحی است، فعالیت این نهاد به شکل قابل توجهی از مراجعات مردم به دادگستری ها کاسته نیز است.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف یزد همچنین تأکید کرد: در رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در شوراهای حل اختلاف با توجه به حدود صلاحیت ذاتی، کمک مؤثری به دستگاه قضایی کرده است و رسیدگی در محدوده صلاحیت و وظایف و انجام امور محوله با تکیه بر صلح و سازش در امور مدنی و کیفری در شورا های حل اختلاف موجب شده تا دستگاه قضایی با فراغ بیشتری به پرونده ‌ای مهم و سنگین رسیدگی کند .

وی اضافه کرد: شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان یزد در مدت فعالیت خود کمک بزرگی به حل اختلافات متهمان و محکومان و فراهم کردن موجبات آزادی آنها کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

۵۴ درصدی سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف یزد سال گذشته به سازش ختم شد

انتهای پیام/


برچسب ها: سازش مرکز توسعه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *