با ورود دادستانی عملیات اجرایی شهرداری در عرصه اثر ملی باغستان سنتی قزوین متوقف شد

14:55 - 17 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۱۴۲۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، گفت: در ادامه روند احداث پل امام رضا (ع) در عرصه باغستان سنتی قزوین با اطلاع دادستانی به منظور بررسی موضوع دستور توقف این عملیات اجرایی صادر شد.

خبرگزاری میزان - محمد قاسمی در تشریح خبر توقف عملیات اجرایی شهرداری در عرصه اثر ملی باغستان سنتی قزوین با ورود دادستانی استان قزوین اظهارکرد: در روزهای اخیر اقدام شهرداری قزوین در ادامه روند احداث پل امام رضا (ع) در عرصه باغستان سنتی قزوین موجب برخی حواشی و اظهار نظرها در فضای مجازی شد که با شروع عملیات اجرایی و اطلاع دادستانی، به منظور بررسی موضوع دستور توقف این عملیات اجرایی صادر شد.

وی افزود: با توجه به اینکه باغستان سنتی قزوین ثبت ملی شده است و تحت حمایت قانونی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین به عنوان متولی اصلی باغستان سنتی قرار دارد؛ با توجه به تخریب بخشی از باغستان و قطع درختان در این عملیات اجرایی شهرداری، شکایت اداره کل میراث فرهنگی استان به دستگاه قضایی ارسال شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین در ادامه بیان کرد: در این خصوص پرونده قضایی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و با احضار مسئولان متولی عملیات اجرایی پل امام رضا (ع) این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

قاسمی همچنین با تاکید بر این موضوع که دستگاه قضایی در راستای احیاء حقوق عامه موضوعات مربوط به باغستان سنتی قزوین را در کارگروه صیانت از باغستان پیگیری و دنبال می‌کند، افزود: قطعاً عملیات اجرایی اخیر شهرداری در عرصه باغستان نیز در این کارگروه و همچنین در پرونده قضایی موصوف مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که به اشخاص و فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای توصیه می شود تا بررسی موضوع و حصول نتیجه از ایجاد برخی حواشی پرهیز کنند اضافه کرد: یقیناً تمامی اقدامات دستگاه قضایی توسط روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین به اطلاع عموم و اصحاب رسانه خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

دادستان قزوین به نیروگاه شهید رجایی در خصوص میزان مصرف سوخت مازوت هشدار داد

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری اثر ملی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *