صالحی‌امیری: امروز با رئیس فدراسیون وزنه‌برداری جلسه دارم/ مهدوی‌کیا صلاحیت رساندن تیم امید به المپیک را دارد

12:38 - 17 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۱۳۷۸
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: نباید تفاوتی بین ورزشکاران ناشنوا و سایر ورزشکاران قائل شویم.

خبرگزاری میزان - سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران ایران در المپیک ناشنوایان صحبت‌هایی انجام داد که گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*قلباً شما (قهرمانان ناشنوایان) را دوست دارم و خدا را شاهد می‌گیرم که این مراسم فقط و فقط برای شادی دل شما برگزار شد. من و همکارانم با خدا عهد کردیم تا زمان مسئولیت، یک روز از شما غافل نشویم و بر همه واجب است مدافع انسان‌های مظلوم باشیم. کلام وحی است که عدالت فلسفه خلقت است.

*شنوایی در جسم نیست؛ در قلب است. ما به شما مدیون هستیم. آنچه تاکنون انجام شده، حداقل‌هاست و جبران خواهیم کرد. ما ادعای عدالت علی (ع) داریم و این عدالت باید محقق شود.

*یک بار باید تصمیم بگیریم و نباید تفاوتی بین ورزشکاران ناشنوا و سایر ورزشکاران قائل شویم. نباید با احساسات این جامعه بازی کنیم. مجموعه دولت، مجلس، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید برای برداشتن فاصله و تبعیض‌ها تلاش کنند. نمی‌شود برای دیگران به دنبال اشتغال و مسکن باشیم، اما این عزیزان همین دغدغه‌ها را داشته باشند و خانه‌به‌دوش باشند.

*شهادت می‌دهم تیشه‌گران (رئیس فدراسیون ناشنوایان) و تیم او، چه خون دل‌هایی خوردند تا کاروان به برزیل برسد. در کنار هم جمع شده‌ایم تا یک پیام را به مربیان و ورزشکاران دختر و پسر منتقل کنیم و آنهم این است که شما دیده می‌شوید. همانطور که در این سالن از سایر قهرمانان تقدیر کردیم، از شما هم تقدیر کردیم.

*دولت خدمتگزار که در این شرایط سخت تلاش بسیاری برای اداره کشور می‌کند، باید عنایت داشته باشد که این عزیزان نیاز به توجه دارند. باور دارم که دولت و مجلس عدالت را اجرا می‌کنند.

*حضور رئیس سازمان بهزیستی در این جمع به این معناست که عدالت اجرا خواهد شد. قلب ما با شماست و شما را دوست داریم.

*در خصوص وضعیت وزنه‌برداری با مرادی امروز جلسه دارم و فردا با قهرمانان ملاقات دارم تلاش دارم با بررسی ابعاد قضیه مشکل را حل کنیم وزنه برداری از سه رشته پر مدال است و بعد از کشتی و این بار بعد از کاراته برای ما افتخار افرین است می‌توان. در بازی‌های اسلامی و هانگژو و المپیک نقش آفرین باشد باید وزنه برداری جایگاه خود را پیدا کند هم درک روشن از مطالبات وزنه برداری و حمایت از فدراسیون را در دستور کار داریم.

*موزه یک رود جاری است و هر روز اثار جدید به اضافه می شود. ۱۰ تالار تعریف کردیم و طی چند روز آینده تالار مشاهیر فوتبال ایران را افتتاح می کنیم.

*در قضاوت عجله نکنید اجازه دهید مهدوی کیا با برنامه های خود کار را دنبال کند انشالله امید و انتظارات مردم را برآوده می‌ کند. مهدوی‌کیا صلاحیت کامل برای رساندن این تیم به المپیک پاریس را دارد. حمایت فدراسیون و کمیته ملی المپیک و‌ همراهی باشگاه ها را می طلبد. با ماجدی و‌کامرانی‌فر در تماس هستم. همین دیروز هم با ماجدی تماس داشتم. به یاد داشته باشید مسئولیت هدایت و نظارت و فنی با فدراسیون است و حمایت های ما مالی خواهد بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *