رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش نماینده روسیه به طرح کشورهای غربی درباره قطعنامه ضد ایرانی

12:07 - 17 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۱۲۱۲
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نسبت به احتمال صدور قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در پیامی توییتری نسبت به احتمال صدور قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

«اولیانوف»، نوشت که بیش از پیش مشخص می‌شود که نتیجه قصد طرف‌های غربی در مذاکرات وین برای تصویب قطعنامه‌ای درباره ایران در اجلاس فعلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برای برجام بسیار معکوس است.

وی همچنین در ادامه به عدم مشارکت روسیه در این قطعنامه اشاره و تاکید کرد: «روسیه به هیچ وجه خود را با چنین قطعنامه‎ای همراه نخواهد کرد.»

نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه با قرائت بیانیه‎ای از سوی «رافائل گروسی» آغاز شد.

نشست شورای حکام با حضور ۳۵ عضو این شورا از دوشنبه آغاز به کار کرد و قرار است تا روز پنج شنبه ادامه داشته باشد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در آغاز نشست شورای حکام مدعی شد «کار بازرسان ما در ایران از زمان تصمیم تهران برای توقف تعهداتش به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.»

وی در بخش دیگری با ادعای اینکه اگر ایران با ما همکاری نکند، نمی‌توانیم ضمانت‌هایی به ایران بدهیم، مدعی شد «ایران باید همکاری کند و تضمین کند که برنامه هسته‌ای‌اش صلح آمیز است.»

انتهای پیام/


برچسب ها: ایران شورای حکام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *