یک تیر و دو نشان؛ عرضه محصولات میوه و تره‌بار در ایستگاه‌های مترو

10:38 - 17 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۰۹۷۵
طبق اعلام شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه 10غرفه عرضه محصولات میادین میوه و تره‌بار در ایستگاه‌های متروی تهران راه‌اندازی شده است.

خبرگزاری میزان _ روزنامه همشهری نوشت: همانطور که شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه پیش از این خبر داده بود، در 29ایستگاه منتخب مترو، 31فضا در داخل ایستگاه‌ها برای راه‌اندازی غرفه‌های عرضه محصولات میادین میوه و تره‌بار مستقر شده و در اختیار سازمان میادین و میوه و تره‌بار قرار گرفته است.

علاوه بر این 13فضا نیز جهت انبار غرفه‌های فروش محصولات اختصاص داده شده است تا در مجموع تعداد فضاهای درنظر گرفته شده برای این منظور در داخل ایستگاه‌های مترو به 44مورد برسد. جانمایی این ایستگاه‌ها به‌صورتی است که تمام پهنه‌های شمالی و جنوبی و شرقی و غربی پایتخت را پوشش می‌دهد تا کالاهای اساسی با قیمت پایین‌تر نسبت به بازار، در دسترس تمام شهروندان و مسافران مترو قرار گیرد؛ بنابراین، در آینده‌ای نزدیک فرصتی تازه پیش‌روی شهروندان تهرانی قرار خواهد گرفت تا هنگام سفر با ناوگان زیرزمینی بتوانند با یک‌تیر دونشان بزنند و بخشی از مایحتاج روزانه خود را تهیه کنند و به خانه ببرند. البته تا الان 10غرفه مشغول به عرضه برخی از محصولات تره‌بار شده‌اند.

به‌طور نمونه در ایستگاه تجریش، غرفه‌ای فعال است که ضمن ارائه کالاهای سوپرمارکتی، میوه و سبزیجات هم به فروش می‌رساند. در برخی دیگر از ایستگاه‌ها نیز تعداد محدودی از اقلام مثل حبوبات، خرما و کنسروها را عرضه می‌کنند و با رایزنی میان شرکت بهره‌برداری مترو و سازمان تره‌بار، قرار است تعداد انواع اقلام، افزایش یابد.
به هرترتیب این اقدام یک‌تیر و دو نشان است و نه‌تنها دسترسی بی‌واسطه شهروندان به کالاهای اساسی را آسان‌تر می‌کند، بلکه سبب می‌شود  بخشی از ترددها برای رسیدن به میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌ها کاهش یابد.

خرید در مترو به دور از دست دلال‌ها

بهمن‌ماه سال گذشته بود که مهدی شایسته‌اصل، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به این نکته که روزانه حدود ۲میلیون سفر از طریق حمل‌ونقل ریلی تهران انجام می‌شود، گفت: «این موضوع می‌تواند زمینه‌ای برای ایجاد یک کار مشترک را فراهم کند تا مترو بتواند با کمک سازمان میادین میوه و تره‌بار  در بحث معیشتی نیز به مردم و مسافران خدمات ارائه کند. به این ترتیب از سال گذشته بررسی و مطالعه فضای ایستگاه‌های مترو برای این منظور آغاز شد تا مکان‌هایی که برای مردم دسترسی راحت‌تری دارند شناسایی شده و در اختیار سازمان میادین و میوه و تره‌بار قرار بگیرند که امروز این نقاط شناسایی، احداث و جانمایی شده‌اند.»

ارائه خدمات مناسب و مورد نیاز شهروندان از طریق افزایش سرانه خدماتی ازجمله اهداف اصلی اجرای این طرح مشارکتی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه است. شایسته‌اصل در این رابطه می‌گوید: «شرکت متروی تهران فضاهای مورد نیاز برای ایجاد غرفه میوه و تره‌بار را تامین کرده است که تعدادی از آنها فعال شده و درحال خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران هستند و برخی هم در آینده‌ای نزدیک، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.»

این در حالی است که ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز در اوایل خردادماه با اعلام این موضوع که 10غرفه در ایستگاه‌های مترو فعال است، از راه‌اندازی 21غرفه دیگر تا حدود یک‌ماه آینده خبر داده بود.

شایسته‌اصل اما درباره راه‌اندازی این غرفه‌ها در داخل فضای مترو می‌گوید: «یکی از نیازهای شهروندان تهرانی تأمین کالا و اقلام مصرفی است. ان‌شاءالله با کمک همکاران‌مان در سازمان میادین میوه و تره‌بار بتوانیم در بحث معیشتی نیز به مردم ارائه خدمت کنیم. هدف از انجام این کار رساندن اقلام اساسی و مورد نیاز با قیمت مناسب و به دور از حضور دلال‌ها به‌دست شهروندان است. درحال حاضر تمام این غرفه‌ها مستقر شده‌اند و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با مدیریت سازمان میادین بتوانیم در تمامی ساعات فعالیت مترو، عرضه محصولات و مایحتاج عمومی را با قیمت نازل و فارغ از حضور دلال‌ها به شهروندان ارائه کنیم.»

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *