جانسون از جلسه عدم رای اعتماد به سختی عبور کرد

9:44 - 17 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۰۸۵۹
بوریس جانسون در نهایت توانست با کسب 211 رای اعتماد به نخست وزیری انگلیس ادامه دهد.

خبرگزاری میزان - «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس توانست با دریافت ۲۱۱ رای اعتماد در مقابل ۱۴۸ رای عدم اعتماد، از چالش جلسه عدم رای اعتماد پارلمان انگلیس عبور کرده و در قدرت باقی بماند.

به گزارش «اسپوتنیک»، جلسه رای عدم اعتماد پس از آن آغاز شد که 67 نماینده حزب محافظه‌کار نامه‌های عدم اعتماد به نخست وزیر انگلیس را تنظیم کنند.

 بیش از 54 کرسی، یا 15 درصد از کرسی‌های حزبی در پارلمان، برای شروع این رویه لازم بود؛ این تلاش توسط کمیته پشتیبان 1922 و «گراهام بردی»، رئیس آن هدایت شد.

این رای‌گیری به دلیل پرونده طولانی مدت «پارتی گیت» که در ماه‌های گذشته نخست وزیر انگلیس را درگیر کرده بود، انجام شد.

انتشار گزارش‌های رسانه‌ای با پشتوانه اسناد تصویری از مراسم‌های برگزار شده از سوی دفتر نخست وزیری انگلیس در طول قرنطینه‌های همه‌گیری کرونا باعث سر و صدای عمومی و تحقیق در مورد این موضوع شد.

نتایج این بررسی که از سوی «سو گری»، دبیر دائمی دفتر کابینه و پلیس انگلیس انجام شد، نشان داد که دستکم 16 رویداد اجتماعی ناقض قوانین قرنطینه دولت انگلیس در 12 روز بین می 2020 تا آوریل 2021 در این دفتر برگزار شده است.

 تحقیقات همچنین نشان داد که جانسون، شخصاً دستکم در هشت مورد از این تجمعات غیرقانونی شرکت کرده است، که در آن شرکت کنندگان اغلب فاصله گذاری اجتماعی و سایر قوانین قرنطینه را نادیده گرفته و نقض می کردند.

نخست وزیر انگلیس در سخنانی در پارلمان این کشور درباره یافته‌های این تحقیقات اظهار داشت که او مسئولیت کامل این مراسم‌ها را بر عهده می‌گیرد، اما این اتهام را که قبلاً نهاد قانونگذاری را در مورد رویدادها و نقش خود در آنها گمراه کرده بود، به شدت رد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *