رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فنونی‌زاده: دستیاران گل‌محمدی دانش جدیدی برای ارائه به بازیکنان ندارند/ اسکوچیچ از ترس اخراج با تیم‌های بزرگ بازی نمی‌کند

13:30 - 17 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۰۷۷۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس بهترین امتیازات را در لیگ بیست و یکم جمع کرد بر خلاف اینکه زیاد خوب بازی نکرد.

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس اظهار داشت: به عنوان عضوی کوچک از خانواده بزرگ پرسپولیس، خوشحالم گل‌محمدی بهترین امتیازات را در لیگ بیست‌ویکم جمع کرد بر خلاف اینکه زیاد خوب بازی نکرد، اما امیدوارم با ماندن وی کادرفنی تقویت شود. با احترام به داود فنایی، مربی دروازه‌بان‌ها و مربی بدنساز که از نان شب هم واجب‌تر است، دستیاران گل‌محمدی 2 سال است در کنار تیم هستند و دانش جدیدی برای ارائه به بازیکنان ندارند. امیدوارم گل‌محمدی درباره تقویت کادرش بهترین تصمیم را بگیرد.

وی در مورد بازیکنانی که پرسپولیس باید در فصل نقل و انتقالات جذب کند، عنوان کرد: با هماهنگی گل‌محمدی و مدیرعامل باشگاه، باید بازیکنان مورد نظر کادرفنی جذب شوند تا در فصل آتی قهرمان لیگ برتر شویم. در لیست خرید سرمربی پرسپولیس از بازیکنانی اسم برده می‌شود که بهترین‌های تیم‌های دیگر هستند. دانیال اسماعیلی‌فر رو به جلو بازی می‌کند که حتماً به درد پرسپولیس خواهد خورد؛ چون همیشه پرسپولیس میل به تهاجم دارد. جذب یک بازی‌ساز خیلی مهم است، چون از این دست بازیکنان خیلی کم و به ندرت در فوتبال ایران پیدا می‌شود. سروش رفیعی که قبلاً هم در پرسپولیس بوده، یکی از گزینه‌های بسیار خوب در این پست خواهد بود. سجاد شهباززاده یک مهاجم خوب و با اخلاق است که در لیست یحیی حضور دارد، اما با توجه به سن و سال بالا به کار پرسپولیس نمی‌آید.

*دوست دارم سیدجلال با قداست کارش را در پرسولیس تمام کند

فنونی‌زاده ادامه داد: امیدوارم مرتضی پورعلی‌گنجی جای خالی یک دفاع وسط قدرتمند را در پرسپولیس پر کند. چون طی چند سال اخیر زوج دفاع میانی باید 90 درصد مکمل یکدیگر باشند و این زوج ایده‌آل و مناسب در خط دفاعی در سال‌های قبل مانند شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان برای پرسپولیس پیدا نشده؛ فصل قبل هم مدافعان وسط‌ در هر بازی تغییر می‌کردند. سیدجلال حسینی یک بازیکن باتجربه و حرفه‌ای است و به نظرم هر چیزی حد و حدود دارد و سن و سال می‌خواهد. دوست دارم سیدجلال همانطوری که با قداست کارش را در پرسپولیس شروع کرد با قداست کارش را تمام کند.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه رفاقت‌ بین اعضا، تیم را به قهرمانی می‌رساند، افزود: اگر تیمی بخواهد قهرمان شود به قدرت بدنی و بدنسازی پیش از فصل نیاز دارد و در کنار این موضوع مهم و اساسی، باید همدلی و رفاقت بین اعضای یک تیم باشد تا به موفقیت برسد. بالطبع این وفاق را باید سرمربی تیم ایجاد کند.

*رضاییان در برنامه تلویزیونی بی‌تجربگی کرد

فنونی زاده در پاسخ به این سوال که چرا رامین رضاییان جدا شد، اذعان کرد: به نظرم رضاییان یکی از بهترین دفاع راست‌های تاریخ فوتبال ایران در 20 سال اخیر است. وی در نیم فصل دوم به پرسپولیس کمک کرد و فوتبال رو به جلویی را ارائه داد. رضاییان در برنامه تلویزیونی بی‌تجربگی کرد و گفت؛ از سوی بازیکنان کناری‌اش مورد بی‌مهری قرار گرفته و آنها مرا درک نمی‌کنند. بیان این مطلب اشتباه بود.

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران در خصوص ناکامی تیم امید تاکید کرد: مهدی مهدوی‌کیا در آسیا یکی است و باید قدر خودش را بداند. او باید از مربیان بزرگ رده پایه در تیم امید استفاده می‌کرد و از مربیان تیم‌های بازیکن‌ساز در بدنه کادرفنی بهره می‌برد. نمی‌گویم من در بدنه کادرفنی باشم، اما از مربی خودت علی‌ دوستی‌مهر یا هاشم سلطانی که ۱۱ سال در تیم امیدهای ذوب‌آهن اصفهان حضور داشته و تجربه زیادی دارد، حداقل چند روز در کنار تیم استفاده می‌کردید.

*اسکوچیچ دندان‌های ما را شمرده است

وی تصریح کرد: تیم امید وقتی به تیم درجه چندم ترکمنستان می‌بازد به خاطر بی در و پیکر بودن فدراسیون فوتبال است. این فدراسیون که می‌خواست برای یک بازی تدارکاتی در کانادا، 80 نفر را ببرد چه انتظاری از آن باید داشته باشیم؟ مهدوی‌کیا باید از جیبش خرج می‌کرد و بازی تدارکاتی برای تیم امید می‌گذاشت؟ در بازی قطر هم دقیقه آخر گل زدیم، اینگونه نتیجه گرفتن برای من خیلی سنگین و تاسف‌بار است.

فنونی‌زاده با اشاره به اینکه هیچ بازی تدارکاتی خوبی برای تیم ملی تدارک دیده نشده است، خاطرنشان کرد: میرشاد ماجدی در فدراسیون پست‌های زیادی داشته و باید روی همه مسائل اشراف داشته باشد. چرا باید 80 نفر به کانادا بروند؟ با هر کشوری که مکاتبه می‌کنند همه پول می‌خواهند. امیدوارم مثل زمان کی‌روش نشود که با تیم‌های درجه 3 دنیا بازی می‌انداختند تا خدایی نکرده تیم ملی نبازد و کی‌روش اخراج نشود. اسکوچیچ همه معادلات را می‌داند و دندان‌های ما را شمرده است، نمی‌خواهد با تیم‌های بزرگ بازی کند که اخراج نشود. تیم ملی باید با تیم‌های بزرگ بازی کند که در جام جهانی مقابل انگلیس، آمریکا و ولز مستأصل نباشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *