اسلامی: پاسخ‌های ما به آژانس انرژی اتمی دقیق بوده است

19:07 - 16 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۰۴۲۷
دسته بندی: سیاست
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: پاسخ‌هایی که تاکنون به آژانس انرژی اتمی داده‌ایم دقیق بوده است.

خبرگزاری میزان_ محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگویی که با شبکه الجزیره داشت، تاکید کرد: پاسخ‌هایی که تاکنون به سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی داده‌ایم، دقیق بوده است. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اراده جدی برای «قانع کننده» توصیف کردن پاسخ های ما ندارد. آژانس بین المللی انرژی اتمی به گزارش های اطلاعاتی دشمنان ما و در راس آن ها اسرائیل استناد می کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه گفت: قطعنامه‌ای که برخی در شورای حکام در تلاش هستند تا به آن برسند اوضاع جدیدی را ایجاد نخواهد کرد. آژانس باید نفوذ سیاسی در داخل خود را متوقف کند و به قوانین پایبند باشد.

وی اظهار داشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی از هدف قرار دادن سایت های ما انتقاد نکرد و این یک پرسش بزرگ است. سلاح هسته ای در راهبرد ما جایی ندارد و چیزهایی که مطرح می شود تنها اتهامات مغرضانه است.

اسلامی تاکید کرد: سهم ما از انرژی جهانی تنها 3 درصد است و 25درصد فعالیت بازرسان آژانس در خاک ما انجام می شود. تصمیم غنی سازی اورانیوم 90 درصد به تصمیمات مسئولان مربوطه منوط است. ما تصمیم غنی سازی اورانیوم را تنها برای تحریک کردن اتخاذ نمی کنیم. دستیابی آژانس به فیلم‌ها و ضبط ویدیویی منوط به سرنوشت توافق است.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: ما بدون توجه به نتیجه توافق به فعالیت های مسالمت آمیز هسته ای خود ادامه می دهیم و آماده پایبندی به توافق هسته ای هستیم به شرطی که طرف های دیگر به تمام بندهای توافق پایبند باشند.

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *