39 زندانی با همت دادگستری استان قم مشمول اعطای آزادی مشروط شدند/ انجام بیش از یک هزار مورد دادرسی الکترونیک در استان

14:57 - 16 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۰۰۰۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قم، گفت: درجهت صیانت از حقوق زندانیان و با استفاده از ارفاقات قانونی و قضایی درسال‌جاری با همت دادگستری و قضات استان به 39 زندانی آزادی مشروط اعطا شد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری در گفت‌وگوبا میزان، در رابطه با اقدامات دادگستری استان قم در رابطه با صیانت از حقوق زندانیان با استفاده از ارفاقات قانونی و قضایی با اشاره به تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر توجه کافی به امور زندانیان، اظهارکرد: در 2 ماهۀ نخست سال‌جاری مجازات 41 نفر مددجوی زندانی با استفاده از ارفاقات قانونی و قضایی تعلیق شد که 13 مورد آن در فروردین و 28 مورد آن در اردیبهشت ماه صورت گرفته است.

وی با تاکید بر شناسایی زندانیان واجد شرایط جهت استفاده از تمامی ارفاقات قانونی ‌و استفاده حداکثری از قوانین به جهت آزادی زندانیان، افزود: در این راستا با همت دادگستری و قضات استان قم در سال‌جاری به 39 زندانی آزادی مشروط اعطا شد که 15 مورد آن در فروردین و 24  مورد آن در اردیبهشت اتفاق افتاده است.

رئیس کل دادگستری استان قم با اشاره به اینکه نظارت بر امور زندان و زندانیان را می توان از مهمترین امور بشمار آورد؛ اعطا 2 مورد عفو منجر به آزادی، 170 مورد بازدید قضات از زندان و انجام یک هزار و 225 مورد دادرسی الکترونیک را نیز از سایر اقدامات مثبت دادگستری کل استان قم در جهت صیانت از حقوق زندانیان بر شمرد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری همچنین با بیان این که ثمره کار قضایی در اجرای احکام ظهور پیدا می‌کند، اضافه کرد: دادستان‌ها باید در امر اجرای احکام کیفری نظارت مستمر داشته باشند تا اجرای احکام صادره از دادگاه‌ها موجب تحقق اجرای عدالت و برقراری نظم و امنیت شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری زندانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *