گزینه‌های اصلی سرمربیگری استقلال؛ از استراماچونی تا نکونام

10:42 - 16 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۹۴۲۱
بعد از پذیرفته شدن درخواست فرهاد مجیدی برای پیوستن به یک تیم اماراتی، استقلال به دنبال سرمربی می‌گردد.

خبرگزاری میزان _ روزنامه خراسان نوشت: انگار یک قانون نانوشته و غیررسمی است که هر تیمی که قهرمان لیگ برتر می شود به جای برپایی جشن و لذت بردن از قهرمانی، باید نگران حفظ تیم و سرمربی اش باشد. در حالی که استقلال پس از 9 سال ناکامی، در لیگ بیست و یکم با نتایجی مطلوب به یک قهرمانی تاریخی با ثبت 30 بازی بدون شکست دست یافت و هوادارانش جشن 100 هزار نفری برگزار کردند اما هنوز این قهرمانی زیر زبان هواداران مزه نکرده بود که رسانه ها از جدایی قریب الوقوع فرهاد مجیدی سرمربی تیم خبر دادند.

البته این خبر درست در روز بازی با نفت مسجد سلیمان و اهدای جام قهرمانی و جشن 100 هزار نفری رسانه ای شده بود اما چون مجیدی و باشگاه به آن واکنش نشان ندادند، خیلی ها رفتن فرهاد را باور نکردند به خصوص این که او قراردادی سه ساله با باشگاه داشت. اما شایعه جدایی با پست بلند بالای مجیدی در اینستاگرام به واقعیت پیوست و سرمربی استقلال با اشاره به موفقیت تاریخی آبی ها و علاقه اش به کسب تجارب جدید با تیم های دیگر، از هواداران و مدیریت باشگاه رخصت رفتن خواست. هیئت مدیره باشگاه استقلال در کمتر از چند ساعت تشکیل جلسه داد و در نهایت باشگاه با صدور بیانیه ای با اشاره به دلایلی که مجیدی به آن ها اشاره کرده بود، موافقتش را با جدایی او اعلام کرد و برای او در تیم جدیدش که حالا دیگر مشخص شده اتحاد کلبای امارات است، آرزوی موفقیت کرد.

مجیدی بلافاصله پس از اعلام موافقت باشگاه استقلال با استعفایش با اتحاد کلبا، قرارداد یک ساله بست، قراردادی که قابل تمدید برای سال دوم خواهد بود و در ادامه هم رسانه ها از احتمال حضور گابریله پین، دستیار ایتالیایی اش در این تیم و انتقال مهدی قایدی بازیکن ایرانی الشباب الاهلی امارات به اتحاد و شاگردی دوباره مجیدی خبر دادند که البته تا این لحظه این دو خبر هنوز تایید یا تکذیب نشده است.

گمانه زنی درباره گزینه های سرمربی استقلال در رسانه ها و فضای مجازی آغاز شده است و از آندره آ استراماچونی تا لوچسکو سرمربی رومانیایی باشگاه پائوک و جواد نکونام و سید مهدی رحمتی و حتی رضا عنایتی برای هدایت آبی ها به خط شدند. رسانه ها از حضور مدیرعامل و چند مسئول باشگاه استقلال در امارات برای مذاکره با گزینه های خارجی خبر دادند و در این بین همه از استراماچونی سرمربی سابق آبی ها به عنوان جدی ترین گزینه یاد کردند و حتی نوشتند: «در مذاکراتی که بین استراماچونی و استقلال انجام شد، این مربی خواستار تعیین تکلیف مطالبات قبلی خود شده است. خواسته دیگر او بستن قرارداد محکم با استقلال است تا حقوقش سر موعد پرداخت شود.»

با این حال برخی رسانه ها و حتی فدریکو پاستورلو، مدیربرنامه‌های آندره‌آ استراماچونی به این موضوع و شایعات بازگشت او به استقلال واکنش نشان دادند. وی تلویحا حضورش در استقلال را منتفی دانست و گفت: «ما همچنان با باشگاه استقلال پرونده‌ای داریم که با آن‌ها در دادگاه هستیم.»

جدایی ناگهانی مجیدی آن هم در شرایطی که با باشگاه قرارداد سه ساله داشت شوک بزرگی  را به آبی ها وارد کرد و باعث چند دستگی بین هواداران و پیش کسوتان استقلال شد. برخی با این تصمیم مجیدی موافق بودند و اعتقاد داشتند فرهاد با اطلاع از فشارهای فصل آینده در اوج خداحافظی کرده و دست باشگاه را برای انتخاب مربی دیگر باز گذاشته است؛ اما عده ای دیگر این کار مجیدی را غیرحرفه ای قلمداد کردند و از باشگاه هم به دلیل موافقت با جدایی مربی که قرارداد رسمی دارد، انتقاد کردند.

به گمان این عده، فرهاد مجیدی چه در دوران بازیکنی اش و چه دوران مربی گری اش عادت بد ترک تیم در شرایط حساس را همچنان حفظ کرده و با این کار غیرورزشی و غیرحرفه ای اش بارها به استقلال لطمه زده است. اما موضع مشترک موافقان و مخالفان سرعت عمل باشگاه در انتخاب جانشین مجیدی و ورود سریع به بازار نقل و انتقالات برای حفظ ستاره های تیم و جذب بازیکنان جدید بوده و هست. مدیریت باشگاه از همان روزی که موافقتش را با جدایی مجیدی اعلام کرد، کار انتخاب جانشین او را آغاز کرد و پیش از مذاکره با گزینه ها به بازیکنان تمدیدی پیغام داد تا زمان انتخاب سرمربی جدید صبر کنند!

به گفته نزدیکان به باشگاه، اگر مصطفی آجورلو و تیم همراهش تا چهارشنبه با گزینه های خارجی به توافق نرسند، به سراغ گزینه های ایرانی می روند که البته بسیاری از هواداران و پیش کسوتان، موافق حضور مربی داخلی روی نیمکت قهرمان ایران نیستند. بین گزینه های داخلی، شانس جواد نکونام بیشتر از همه است هرچند او و فولادی ها مدام حضورش در تیم دیگر را تکذیب می کنند با این حال رابطه خوب آجورلو و نکونام بر هیچ کس پوشیده نیست. نکونام که در زمان مدیریت آجورلو در باشگاه پاس تهران به عنوان یک جوان بااستعداد به فوتبال ایران معرفی شد، از آن زمان رابطه صمیمانه ای با مدیرعامل کنونی استقلال دارد و شاید به واسطه همین رابطه خوب و طولانی مدت، نکونام ریسک بزرگ جانشین فرهاد مجیدی تاریخ ساز شدن را بپذیرد.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *