برگزاری مراسم سی‌وسومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب/ امام خمینی (ره)؛ مظهر آرمان‌های بزرگی که یک انقلاب را رقم زند

9:27 - 14 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۷۵۹۶
مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

خبرگزاری میزان - مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در حرم مطهر بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

این مراسم از ساعات اولیه امروز 14 خرداد 1401 با حضور پرشور ملت ایران و مسئولان لشکری و کشوری آغاز شد و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب ادامه یافت.

مراسم سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی همچون مراسم و همایش‌های مختلف در ایران و جهان به دلیل پاندمی کرونا تعطیل شده بود و برای حفظ سلامت مردم به صورت حضوری برگزار نمی‌شد. اما امسال و پس از دو سال وقفه ناخواسته (بواسطه فراگیری بیماری کرونا) به صورت محدود و با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) گفت: جلسه امسال سالگرد ارتحال امام، ممتاز و متفاوت است. امسال بعد از دو سال که از کرونا گذشت، تصمیم بر این شد که جلسه سالگرد در نوعی متفاوت برگزار شود و به همین جهت جا دارد از خیل بی شمار علاقه مندان و عاشقان امام که توفیق نشد تا در این مجلس میزبان آنها باشیم، صمیمانه عذرخواهی کنیم.

یادگار امام افزود: سالگرد امام خمینی (ره) بهانه ای است تا بیش از هر زمان دیگری از امام بزرگوارمان بگوییم، بشنویم و از زبان صادقی که بین جامعه ما آمد و روح خدا را دمید و توانست نهضتی بزرگ و انقلابی عظیم را رقم بزند، در میان خودمان ذکر کنیم و نام مبارک او را بر زبان بیاوریم.

وی گفت: امام مظهر خوبی های بسیاری است، و همچنین مظهر آرمان های بسیار بزرگ که توانست یک انقلاب بزرگ را رقم بزند. امام یک حقیقت ناب بود که یک روح مطهر را در جامعه ما رقم زد. واقعیت این است که اگر بخواهیم زندگی امام را با هم مرور کنیم، نقاط بسیار درخشانی در زندگی ایشان هست که از زمره مهمترین آنها آرمان هایی است که امام توانستند خود را نماد و مظهر آن آرمان ها نشان بدهند.

بیشتر بخوانید:

رهبر معظم انقلاب: گرایش امروز مردم به انقلاب و دین از روز اول انقلاب یقیناً بیشتر است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *