رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارخانه: کاش پیش از اردوی صربستان توتولو را کنار می‌گذاشتند/ تصور می‌کنیم که اگر مربی خارجی بیاید، چه خواهد شد؟

9:45 - 15 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۷۱۸۲
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کارشناس والیبال ایران گفت: برای فصل پیش رو 2 پیشنهاد برای سرمربیگری از یک تیم تهرانی و یک تیم شهرستانی دارم.

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با میزان، درباره تصمیم غیرمنتظره بهروز عطایی در کنار گذاشتن توتولو از کادرفنی تیم ملی والیبال آن هم در فاصله چند روز تا آغاز لیگ ملت‌های 2022، اظهار داشت: در اینکه یک اتفاق بد آن هم پیش از حضور این تیم جوان در لیگ ملت‌های والیبال رخ داده، اما ای کاش تصمیم به جدا شدن توتولو خیلی زودتر و پیش از اعزام به صربستان گرفته می‌شد. به هر صورت سرمربی تیم ملی اختیار دارد که هر فردی را در کادرش داشته باشد و هر کسی که صلاح و همسو نیست را کنار بگذارد.

وی افزود: در کل باید این اتفاق بدموقع را به فال نیک بگیریم، چرا که اگر اختلاف سلیقه‌ای بوده چه بهتر که پیش از آغاز لیگ ملت‌ها به آن پایان داده شد تا شاهد اختلافات عمیق‌تر در جریان برگزاری لیگ ملت‌ها نباشیم تا مبادا حواشی این چنینی به روند پوست‌اندازی تیم ملی و تغییر نسل بازیکنان در چنین برهه حساسی لطمه جدی وارد کند.

کارشناس باتجربه والیبال ایران با تاکید بر افزایش سطح دانش فنی مربیان داخلی، تصریح کرد: سیاست عطایی از زمان حضورش در تیم ملی سنت که از ظرفیت تمام افرادی که بتوانند حتی یک درصد به رشد تیم ملی کمک کنند، استفاده کند. به همین دلیل از فدراسیون والیبال خواست که توتولو در کادرفنی تیم ملی باشد، زیرا این مربی در کادر قبلی بود و المپیک و لیگ ملت‌ها را با تیم ایران تجربه کرده بود و از همین رو شناخت خوبی از بازیکنان و شرایط تیم ملی در سال اخیر داشت. دلیل استفاده عطایی از توتولو همین مسائل بود، اما درون تیم ملی نیستیم و نمی‌دانیم دقیقا این اختلاف سلیقه‌ها شامل چه مواردی است.

*امیدوارم عطایی به ترکیب اصلی خود رسیده باشد

کارخانه تصریح کرد: والیبال ایران در دهه اخیر عناوین مختلفی از جمله قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان را با سرمربی ایرانی به دست آورده و این نشانگر آنست که سطح دانش فنی مربیان داخلی در حد مربیان خارجی است. متاسفانه تصور می‌کنیم که اگر مربی خارجی بیاید، چه خواهد شد، اما واقعا در رشته والیبال دیگر نیازی به استخدام مربیان خارجی نداریم و حتی باید مربی هم صادر کنیم. من هم قبول دارم که یک زمانی از نظر فنی عقب بودیم و حضور مربی خارجی الزامی بود، اما اکنون در زمینه مربی خودکفا هستیم.

این مربی پرافتخار والیبال درخصوص 2 شکست در دیدارهای تدارکاتی مقابل صربستان، گفت: هیچ گاه هدف از برگزاری دیدار دوستانه برد و باخت نیست. یک مربی باید در بازی‌های تدارکاتی به شناخت عمیق‌تری از بازیکنان برسد و نقاط ضعف و قوت تیم خود را شناسایی کند. اکنون زود است که درمورد شرایط فنی تیم ملی آن هم با دیدن 2 بازی دوستانه نظر بدهیم. امیدوارم عطایی در 2 ماه اخیر و پس از دیدارهای تدارکاتی با صربستان به ترکیب اصلی خود برسد تا مبادا در هنگام بازی اول در لیگ ملت‌ها به یک باره متوجه شویم که ارنج ابتدایی کاملا مشکل دارد.

*اشتباه توتولو را تکرار نخواهم کرد

وی درباره انتخابش به عنوان مدیر سازمان والیبال باشگاه پیکان، اظهار کرد: باتوجه به لطفی که عطابخش به بنده داشت فعلا یک حکم برای من زده‌اند، اما هنوز صحبت جدی در مورد شرح وظایف و آن چه که باید انجام دهیم، نشده است. همین الان تاکید می‌کنم اگر بدانم که حضورم در باشگاه پیکان منجر به ناراحتی پیمان اکبری یا دیگر افراد خواهد شد قید همکاری را خواهم زد زیرا اکنون با 65 سال سن و رزومه‌ای که دارم، نیازی ندارم که خود را به جایی وصل کنم. اگر متوجه شوم تاثیری نمی‌‌توانم بگذارم، اشتباه توتولو را تکرار نخواهم کرد و خودم سریع کنار خواهم رفت، اما امیدوارم بتوانم در باشگاه پیکان هم تاثیرگذار باشم.

*2 پیشنهاد سرمربیگری برای فصل آینده دارم

کارخانه در پایان گفت: اگر باشگاه پیکان تمایل داشته باشد تا از تجربیات من استفاده کند با جان و دل در خدمتم. برای فصل پیش رو 2 پیشنهاد برای سرمربیگری از یک تیم تهرانی و یک تیم شهرستانی دارم، اما با توجه به اینکه کمی دیر شده و شاید نتوانم بازیکنان مد نظرم را جذب کنم، احتمالا این فصل مربیگری نکنم. همانگونه که روحیه من را می‌شناسید دوست دارم همیشه تیمم در بالای جدول باشد و برای قهرمانی بجنگد. هیچ وقت از هیچ تیمی اخراج نشده‌‎‌ام و حتی در شهرداری ارومیه که حضور داشتم به خاظر شرایط جسمانی کنار رفتم و حتی آن زمان من پیمان اکبری را به مسئولین ارومیه‌ای پیشنهاد دادم. عطابخش مدیری خوش فکر است و با کارهایی که در پیکان انجام داد پای بازیکنان بزرگ جهان به ایران باز شد تا وی پیش‌قراول حضور بازیکنان خارجی نامدار در لیگ والیبال باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *