واشنگتن: کره شمالی در آستانه انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای خود است

12:31 - 13 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۷۱۰۴
واشنگتن مدعی است که کره شمالی در آستانه انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای خود قرار دارد.

خبرگزاری میزان - مقامات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن امروز جمعه، 13 خرداد، در «سئول»، پایتخت کره جنوبی، برای گفتگو در مورد کره شمالی دیدار کردند.

به گزارش رویترز، «سونگ کیم»، نماینده دولت آمریکا در امور کره شمالی با همتایان خود از کره جنوبی و ژاپن درباره کره شمالی رایزنی کرد.

«سونگ کیم» مدعی شد «آمریکا در هماهنگی نزدیک با کره جنوبی و متحدان ژاپنی خود برای همه موارد احتمالی آماده می‌شود زیرا ترتیبات کره شمالی را برای یک انفجار آزمایش هسته‌ای احتمالی که ممکن است قریب‌الوقوع باشد، زیر نظر دارند.»

مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا گفته‌اند که تلاش‌های کره شمالی را برای آماده کردن زمین آزمایشی شمال شرقی خود برای آزمایش هسته‌ای دیگر شناسایی کرده‌اند؛ آزمایشی که هفتمین آزمایش هسته‌ای این کشور از سال 2006 و اولین آزمایش از سپتامبر 2017 است.

اخیرا یک کارشناس به شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» گفت، کره شمالی ممکن است یک آزمایش موشکی بین قاره ای یا حتی یک آزمایش هسته ای را برای تحت الشعاع قرار دادن سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی انجام دهد.

«بروس کلینگنر»، پژوهشگر ارشد در بنیاد هریتیج، گفت «آنها قبلاً دو آزمایش موشک بالستیک قاره پیما را در اوایل سال جاری انجام داده‌اند و ما شاهد فعالیت تونل سازی برای آماده سازی یک آزمایش هسته ای بوده‌ایم.»

وی می‌گوید که چنین آزمایشی به منظور تحت الشعاع قرار دادن سفر بایدن خواهد بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا کره شمالی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *