9 زندانی در بازدید رئیس کل دادگستری استان سمنان از زندان شاهرود با استفاده از ارفاقات قانونی آزاد شدند

10:57 - 13 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۶۹۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان به همراه مسئولان قضایی استان به صورت سرزده از شهرستان های شاهرود ، میامی و بسطام به مدت سه ساعت از زندان شاهرود بازدید کردند.

خبرگزاری میزان - در راستای برنامه های عملیاتی سال ۱۴۰۱ دستگاه قضایی استان سمنان در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه در برنامه ای از پیش اعلام شده رئیس کل دادگستری استان سمنان به همراه مسئولان قضایی از شهرستان های شاهرود ، میامی و بسطام به مدت سه ساعت از زندان شاهرود بازدید کردند.

محمد جعفر عبدالهی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در راستای تاکید رئیس قوه قضاییه مبنی بر توجه کافی به امور زندانیان ، در برنامه عملیاتی سال جاری دادگستری استان سمنان بازدید از زندان های استان در دستور کار است که حضور مداوم مسئولان قضایی هر حوزه قضایی در زندان و نظارت بر امور زندان و زندانیان را می توان از مهمترین امور بشمار آورد .

وی افزود: در این بازدید حضوری از زندان شاهرود که زندانیان بندهای مختلف در سالن اجتماعات آن ندامتگاه مجتمع و یکایک به بیان مسائل و مشکلات خویش پرداختند ، در حد مقدورات قانونی دستورات قضایی صادر و همچنین به بند نگهداری زنان عزیمت کرده تا ضمن استماع بدون واسطه مطالب و درخواست های آنان از نزدیک نیز نحوه مراقبت زندانیان مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: در این بازدید ۹ نفر از زندانیان از مرخصی منتهی به آزادی بهره مند شدند و اعطای مرخصی و رای باز به ۳۷ نفر و همچنین تخفیف و فک قرار ۱۳ نفر از زندانیان در این بازدید صورت گرفت که چنانچه نسبت به تودیع تامین مناسب اقدام کنند آنان نیز از زندان آزاد خواهند شد.

عبدالهی در ادامه گفت: سیاست دستگاه قضایی استان سمنان در کاهش جمعیت کیفری به معنای آزادی همه مددجویان نیست بلکه اشخاصی که شایستگی برخورداری از ارفاقات قانونی را دارند ، مکلف به اختصاص این ارفاقات قانونی برای آنان هستیم تا زمینه بازگشت شرافتمندانه آنها را به جامعه فراهم کنیم.

گفتنی است در این دوره بازدید معاونان قضایی رئیس کل و مدیر کل سازمان زندان های استان سمنان را همراهی کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *