آتش‌بس در یمن تمدید شد

15:51 - 12 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۶۳۰۹
نماینده سازمان ملل در یمن از تمدید دو ماهه آتش‌بس در این کشور خبر می‌دهد.

خبرگزاری میزان – فرستاده سازمان ملل در یمن اعلام کرد که آتش‌بس در این کشور برای مدت دو ماه دیگر تمدید شده است.

به گزارش رویترز، «هانس گراندبرگ»، امروز پنجشنبه، 12 خرداد، اعلام کرد «طرف های درگیر در یمن توافق کردند که آتش‌بس با میانجیگری سازمان ملل را به مدت دو ماه تحت همان شرایط توافق اصلی تمدید کنند.»

«گراندبرگ» می‌گوید که اقدامات خود را برای ادامه آتش‎بس تا زمان دستیابی به یک راه حل سیاسی در یمن ادامه خواهد داد.

توافق بین جنبش انصارالله یمن و دولت مستعفی این کشور شامل اجازه ورود کشتی‌های سوخت به بنادر تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، برخی پروازهای تجاری از فرودگاه صنعا و گفتگو برای بازگشایی راه‌های کلیدی در شهر «تعز» است.

فرستاده سازمان ملل در یمن روز دوم ماه آوریل (13 فروردین) آتش‌بس دو ماهه در یمن را اعلام کرد و این آتش‌بس امروز به پایان رسید. این آتش‌بس با تمدید دو ماهه، از امروز بار دیگر اجرایی خواهد شد.

هانس گراندبرگ در ماه آوریل طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود «طرف‌های درگیر به پیشنهاد سازمان ملل برای یک آتش‌بس دو ماهه که از ۲ آوریل (۱۳ فروردین) که در ساعت ۱۹:۰۰ اجرایی می‌شود، پاسخ مثبت داده‌اند.»

با این وجود تنها لحظاتی بعد از اجرایی شدن این آتش‌بس در ماه آوریل، جنگنده‌های ائتلاف عربستان با نقض آن، مناطقی را در یمن هدف حملات خود قرار دادند. در طول دو ماه اخیر ائتلاف عربستان بارها این آتش‌بس را نقض کرده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن عربستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *