کاوه: تمرین مشترک با بزرگسالان به سود رده‌های پایه است

11:52 - 12 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۶۰۷۱
مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد پیوند بین رده های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هستیم، گفت: تمرین مشترک تیم های رده ها پایه با بزرگسالان به سود کشتی است.

خبرگزاری میزان - بر اساس اعلام روابط عمومی فدراسیون کشتی، در چند وقت اخیر و با برگزاری همزمان اردوهای تیم ملی‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رده‌های مختلف، شاهد برگزاری تمرین مشترک رده‌های پایه با تیم بزرگسالان و قهرمانان نامدار کشتی بوده‌ایم، تمریناتی که به گفته مربیان و کشتی گیران تاثیر زیادی در بالا بردن انگیزه کشتی گیران جوان و نوجوان داشته است.

محسن کاوه مدیر تیم های ملی کشتی آزاد و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان درباره تمرینات مشترک رده های پایه با تیم بزرگسالان گفت: با توجه به جلسه با رئیس فدراسیون، به دنبال ایجاد پیوند بین رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هستیم. این یک هدف گمشده بود که شاید در گذشته در گذشته به صورت کمرنگ دنبال می‌شد، اما در شرایط فعلی یکی از هدف‌های اصلی‌مان به شمار می رود.

وی با اشاره به برخی نقدها که گفته می‌شود اگر کشتی گیر جوان با بزرگسال تمرین کند، سنگ کشتی می‌شود یا کشتی‌گیر نوجوان با جوانان تمرین کند، سنگ کشتی می‌شود، تاکید کرد: اینطور نیست و با برنامه‌ریزی که از قبل صورت گرفته، بچه‌ها تمرین مشترک انجام می‌دهند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: معتقدم با تمرینات مشترک، کشتی‌گیران رده‌های پایه سود می‌برند، به عنوان مثال اگر کشتی‌گیری مانند آذرپیرا با کامران قاسم‌پور تمرین کند، این به نفع آذرپیرا هم هست، در کنار آن قاسم‌پور هم اگر بخواهد فنون تاکتیکی را اجرا کند، روی این کشتی‌گیر انجام می‌دهد.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد با بیان اینکه در رده جوانان و نوجوانان، کشتی‌گیران در خیلی اوزان یک یا دو سال و در نهایت سه سال اختلاف سنی دارند، تصریح کرد: تمرین یک کشتی‌گیر نوجوان با جوانان، او را برای حضور در رده‌های بالاتر که آخرین آن بزرگسالان است، آماده می‌کند. امیدوارم بتوانیم این مسیر را ادامه بدهیم و به هدفمان برسیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *