رئیس دادگستری استان اصفهان از حوزه‌های قضایی آران و بیدگل، زواره و اردستان بازدید کرد

13:03 - 12 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۶۰۵۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری استان اصفهان با اشاره به ۸٠٠ واحد صنعتی در شمال استان، ظرفیت مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: کمترین پرونده جرایم کیفری را بخاطر وجود این مراکز صنعتی در شمال استان داریم.

خبرگزاری میزان _ حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری از حوزه‌های قضایی آران و بیدگل، زواره و اردستان به صورت سرزده بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در جریان این بازدید، از نحوه رسیدگی ها و پاسخگویی به مراجعان مطلع شده و با بررسی کمبودها و نیازهای هر حوزه قضایی، دستوراتی در راستای رفع آنها صادر می کند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در جمع کارکنان سه حوزه قضایی، مهمترین نیاز دادگستری استان را نیروی انسانی قضایی، اداری و در برخی نقاط فضای فیزیکی مناسب برشمرد و تصریح کرد: با پیگیری های به عمل آمده در بخش نیروی انسانی، بیش از ۳۰۰ نفر از آزمون استخدامی کارکنان اداری قوه قضاییه در سال ۱۴٠٠ به استان اصفهان اختصاص یافت و با سفر رئیس قوه قضاییه و ارائه گزارشی از نیازها، این سهمیه نزدیک به دو برابر افزایش پیدا کرد که مراحل تکمیل مدارک و گزینش آنها در دست اقدام است.

وی افزود: با جذب این تعداد کارمند و همچنین اختصاص نیروی قضایی، شاهد گشایش هایی در این زمینه در آینده نزدیک خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تأکید کرد: کمبود منابع و مشکلات که بیشتر متأثر از شرایط خاص اقتصادی کشور است و نیز حجم بالایی ورودی و موجودی پرونده در محاکم به هیچ وجه مانع از رسیدگی عادلانه و پاسخگویی صحیح به مراجعان در دادگستری نشده است.

وی ادامه داد: همکارانم در سراسر استان جهادگونه رسیدگی به پرونده های قضایی را در دستور کار خود دارند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان افزایش آمار دادرسی‌های الکترونیک و همچنین آمار صلح و سازش را در سطح استان نیازمند تلاش بیشتر دانست و تصریح کرد: در بخش رسیدگی ها و دادرسی های الکترونیک، زیرساخت لازم در تمامی حوزه های قضایی فراهم است و لازم است با بهره گیری حداکثری از آن آمار در این زمینه افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری شهرستان‌های شمال استان را مستعد و توانمند در بخش تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: در شمال استان بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی فعال وجود دارد که ظرفیت بسیار خوبی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و یکی از دلایل کمبود پرونده قضایی با موضوع جرایم کیفری در این مناطق وجود این واحدها و وضعیت اشتغال است.

در این بازدیدها رئیس کل دادگستری استان به صورت نزدیک با بعضی از مراجعان دیدار و گفت و گو کرد و به سئوالات آنها پاسخ داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *