شناسایی و تخریب ۷ بارانداز فرآورده‌های نفتی قاچاق در جایگاه سوخت آفتاب درخشان بندرعباس/ جایگاه سوخت متخلف پلمب شد

9:58 - 12 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۵۸۱۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی و تخریب ۷ بارانداز فرآورده‌های نفتی قاچاق در جایگاه سوخت آفتاب درخشان بندرعباس خبر داد.

خبرگزاری میزان - با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، ۷ محل دپو فرآورده های نفتی قاچاق در محوطه جایگاه سوخت آفتاب درخشان بندرعباس تخریب شدند.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: این محل‌های دپو و باراندازهای غیرمجاز فرآورده‌های نفتی قاچاق در محدوده جایگاه سوخت آفتاب درخشان بندرعباس قرار داشته که در نتیجه رصد اطلاعاتی دقیق توسط مأموران انتظامی شناسایی شده است.

وی افزود: در جریان اجرای دستور تخریب این محل‌های دپو و باراندازهای غیر مجاز، هزاران لیتر سوخت قاچاق به همراه تعداد قابل توجهی مخزن و لوله انتقال و پمپ برقی فشار قوی کشف و ضبط شده است.

قهرمانی همچنین از پلمب جایگاه آفتاب درخشان بندرعباس به علت مشارکت در قاچاق فرآورده‌های نفتی خبر داد و گفت: علاوه بر تشکیل پرونده کیفری برای مالک این جایگاه، به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان هرمزگان نیز دستور داده شده است تا با توجه به احراز تخلفات جایگاه مذکور، تا رفع نواقص و مشکلات موجود نسبت به قطع سهمیه سوخت آن اقدام کند.

بیشتر بخوانید

۳ نفر از سرکردگان اصلی قاچاق سوخت در جنوب کشور دستگیر شدند/ ۱۲ فروند لنج، ۷ باب منزل و ۲۳دستگاه خودروی متعلق به قاچاقچیان توقیف شد

وی برخی از تخلفات انجام شده در این جایگاه سوخت را مواردی چون؛ غیر فعال کردن دوربین‌های نظارتی و عدم اصلاح جانمایی و کیفیت تصویر برداری آن‌ها، سوء‌استفاده از کارت‌های سوخت در حضور اپراتورها، کشیدن نازل سوخت به داخل کابین به منظور همکاری با قاچاقچیان سوخت، تسهیل امر قاچاق و اقداماتی از این دست و به طور کلی مشارکت در امر قاچاق عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل برای مردم با توجه به برنامه ریزی انجام شده تا اطلاع ثانوی، سهمیه سوخت این جایگاه جهت عرضه به نزدیک ترین جایگاه مجاور تحویل داده می شود.

وی افزود: به منظور مقابله با قاچاق و عرضه خارج از چرخه قانونی فرآورده‌های نفتی، دستور ویژه قضایی جهت پلمب و قطع سهمیه دیگر جایگاه‌های متخلف نیز صادر شده است.

قهرمانی با بیان اینکه به تعدادی از این جایگاه‌های متخلف نیز با تعیین ضرب‌الاجل تذکرات لازم داده شده است، اظهار کرد: در صورت تکرار تخلفات، ضمن برخورد قضایی و پلمب جایگاه‌‎های مورد نظر، سهمیه سوخت آن‌ها نیز قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها از سوی متولیان تولید و عرضه فرآورده‌های نفتی به جلوگیری از قاچاق سوخت منجر خواهد شد، گفت: چرخه توزیع سوخت باید قانونی، عادلانه و توأم با مسئولیت پذیری باشد و عدم نظارت بر روند عرضه فرآورده‌های نفتی، مسئولیت مدنی و کیفری متخلفان را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *