آیت الله رئیسی: دولت مردمی مصمم است برای ایران قوی، بسترهای لازم برای شکوفایی استعدادهای دختران فراهم شود

19:40 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۵۵۶۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور تصریح کرد: دولت مردمی مصمم است برای ایران قوی، بسترهای لازم برای شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای دختران این سرزمین، در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و سایر عرصه‌ها فراهم شود.

خبرگزاری میزان – آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به اولین دوره اجلاس «دختران ایران قوی» در شهر مقدس قم، برگزاری این اجلاس را فرصت مغتنمی برای بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دختران قوی ایران دانست و اظهار داشت: عاملی که در تاریخ معاصر ایران، بیش از هر عنصر دیگری، نقش‌آفرین بوده، بانوان و دختران مجاهدی بوده‌اند که دوشادوش و پیشاپیش پدران و همسران و فرزندان خود در راه اعتلای اسلام و پیشرفت کشور جانبازی کرده‌اند.

متن کامل این پیام توسط آرمیتا رضایی‌نژاد دختر شهید داریوش رضایی‌نژاد قرائت شد، به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

دختران فرهیخته ایران اسلامی، با تأسی به الگوهای تابنده اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) و اسوه‌های علم و عمل در تاریخ درخشان ایران، ثابت کرده‌اند که می‌توانند در ساحت دانایی و توانایی به سهولت فراتر از دیگران روند و در عرصه‌های مختلف شخصی، خانوادگی و اجتماعی، جلوه‌هایی از عزت و قدرت همراه با حیا و عفاف را به نمایش بگذارند.

برگزاری اولین دوره اجلاس «دختران ایران قوی» در شهر مقدس قم، مقارن با میلاد حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها)، دخت گرامی امام موسی بن جعفر و خواهر بزرگوار امام رضا(علیهما السلام)، فرصت مغتنمی برای بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دختران قوی ایران خواهد بود.

حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) از نمونه‌های بارز زنان مجاهد در تاریخ در علم و معرفت دینی و بصیرت و آگاهی سیاسی و همچون حضرت صدیقه طاهره و حضرت زینب کبری(سلام‌الله علیها) در عزم، اراده، تصمیم و کنشگری اجتماعی، الگویی بی‌بدیل و درخشان برای دختران هستند. بانویی که با هجرت و مجاهدت خویش برای نصرت دین رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، دشواری‌ها و رنج‌های مسیر را به جان خرید و در مسیر پیمان با ولی امر زمان خود، از هیچ تلاشی مضایقه ننمود.

ما معتقدیم در راه رسیدن به ایران قوی، باید از همه ظرفیت‌های کشور، خصوصاً از حضور و مشارکت اثربخش و پویای دختران و زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و تربیتی، به درستی استفاده کرد.

عاملی که در تاریخ معاصر ایران، بیش از هر عنصر دیگری، نقش‌آفرین بوده، بانوان و دختران مجاهدی بوده‌اند که دوشادوش و پیشاپیش پدران و همسران و فرزندان خود در راه اعتلای اسلام و پیشرفت کشور جانبازی کرده‌اند.

این ایستادگی و مقاومت دختران ایرانی در زمان پهلوی اول در برابر سلب حقوق طبیعی و نقض آزادی‌های عمومی بود که فرهنگ و اسلام ناب محمدی(صلی‌الله علیه و آله) را در ایران، نگاه داشت؛ اولین تظاهرات در مخالفت با نظام ستمشاهی را دختران و زنان متعهد انقلابی برپا کردند و رژیم بعث صدام، قبل از آنکه از ضرب شست رزمندگان به ستوه بیاید، از صبر و پایداری مادران شهدا شکست خورده بود. به این جهت می‌توان گفت، زنان، نقش اول را در جریان مبارزه تاریخی ملت ایران برای رسیدن به آرمان‌های بلند خود ایفا کرده‌اند.

در نقطه مقابل، دشمن تمام توان خود را بکار گرفته است تا با کم‌رنگ کردن عناصر هویتی و انسجام اجتماعی و سست نمودن پایه‌های ایمانی در اندیشه جوانان از جمله دختران، قدرت ایران را که برآمده از هویت دینی و ملی مستقل خود است، به چالش بکشند.

امروز اگر چه لازم است برای رسیدن به جایگاه در خور و شایسته زنان ایرانی، گام‌های اساسی برداریم اما هیچ مشکل غیرقابل رفعی بر سر راه نیست. باید همت و تلاش مضاعف خود را برای رسیدن به قله‌های علم، معنویت، اخلاق، توانمندی و نقش‌آفرینی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به کار ببندید و در این راه، با توکل به خدا برای خود رسالتی الهی، تاریخی و میهنی قائل باشید.

دولت مردمی مصمم است برای ایران قوی، بسترهای لازم برای شکوفایی هر چه بیشتر استعدادهای دختران این سرزمین، در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و سایر عرصه‌ها فراهم شود و امیدواریم برگزاری چنین نشست‌هایی به بهترین وجه ممکن دولت را در این مسیر یاری و راهنمایی نماید.

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این اجلاس، برای شما «دختران ایران قوی» که آینده روشن ایران عزیز را با اندیشه پویا، اهداف والا و عمل مقرون به تقوا، رقم می‌زنید و خود و خانواده خویش را برای رسیدن به ایران قوی و عزتمند آماده می‌سازید، از درگاه ایزد منان، توفیق و سربلندی مسألت می‌نمایم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *