رئیس سازمان ثبت اسناد کشور:هدف غایی از اجرای برنامه‌های دوران تحول و تعالی تحقق رضایتمندی مردم در عین کارآمدی قضایی است

18:01 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۵۴۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به دوران تحول و تعالی قضایی بر توجه به مردم و پیگیری درخواست های مردمی تا حصول نتيجه و حل مشكل تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- حسن بابایی در ادامه سفر خود به استان مرکزی در جلسه شورای قضایی که با حضور حجت الاسلام والمسمین سید عبدالمهدی موسوی رییس کل دادگستری استان مرکزی برگزار شد با اشاره به حدنگاری اراضی کشاورزی گفت: اجرای حدنگاری و صدور اسناد برای اراضی زراعی، شهری و مسکونی بهترین راهکار برای جلوگیری از جعل سند و دخالت افراد سودجو در اخذ سند است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی امسال از هدف های عالی سازمان است . هر چند در سالهای گذشته اقداماتی در این راستا صورت گرفته است ولی امسال اين موضوع از اهميت ویژه اي برخوردار است تا با سرعت اراضی کشاورزی به یک وضعیت مطلوب برسند‌.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اظهار کرد: الکترونیکی شدن تمام فرآیندهای صدور اسناد در دستور کار سازمان قرار دارد و در همین راستا همه مردم برای انجام امور ثبتی خود می توانند به سامانه “ثبت من” مراجعه کنند که امید است با اجرای کامل آرشیو الکترونیکی اوراق در تمام واحدهای ثبتی به زودی گردش فیزیکی پرونده ها برای همیشه از سازمان حذف شود که به طور حتم این مهم تاثیر به سزایی در افزایش رضایتمندی مردم خواهد داشت.

بابایی با اشاره به نقش واسطه گری مشاوران املاک در جامعه عنوان کرد: در راستای توسعه سند رسمی بر این باور هستیم که نقش مشاوران املاک و خودرو نقش دلالی است. این افراد صلاحیت تنظیم سند را ندارند چرا که بسیاری از پرونده های کیفری فروش مال غیر ، مربوط به تنظیم همین قولنامه ها در بنگاه هاي مشاور املاک و خودرو است.

وی با بیان اینکه برنامه واگذاری تنظیم سند رسمی به عنوان اسناد تعهدی به دفترخانه ها در دستور کار سازمان قرار دارد گفت: با توجه به اینکه مقاومت های زیادی در اجرای طرح الزام به تنظیم اسناد رسمی اموال غیرمنقول وجود دارد اما سازمان مصمم است این مهم را انجام دهد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه تمام اراضی باید دارای شناسنامه باشند افزود: تمامی اراضی و املاک کشور باید دارای سند مالکیت باشند و برای صدور آن اقدام صورت گیرد چرا که با صدور سند، تثبیت مالکیت انجام و ورودی پرونده به مراجع قضایی کاهش می یابد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: افزایش اعتماد و جلب رضایتمندی مردم از جمله اولویت های سند تحول قضایی است که مورد توجه ویژه این دستگاه قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمين سید عبدالمهدی موسوی افزود: اجرای طرح حدنگار "کاداستر " در افزایش میزان رضایتمندی و همچنین کاهش تردد مردم به محاکم قضایی کمک شایانی می کند.

وی ضمن تاکید بر اینکه صیانت از مجموع پرسنل دستگاه قضا بسیار ارزشمند است گفت: وفاق و همدلی در استان و همچنین شورای قضایی استان به صورت ویژه است و این امر در پیشبرد امور و رعايت حداكثري حقوق شهروندی و گره گشایی از مشکلات مردم در شرایط کنونی جامعه بسیار تاثیرگذار است که با جدیت دنبال می شود.

معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفر خود به استان مرکزی با خانواده شهید محمدی از شهدای هشت سال دفاع مقدس دیدار کرند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه شهیدان زنده و ناظر بر اعمال ما هستند تصریح کرد: شهدا تکلیف ما را سنگین کرده‌اند؛ چرا که انقلاب اسلامی امانتی است که به ما سپرده شده است و باید از آن حفاظت کنیم و اگر به وظایفمان در پاسداری از این امانت عمل نکنیم باید پاسخگوی شهدا باشیم.

معاون رئیس قوه قضاییه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمدی گفت: افتخار می‌کنیم در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خدمت خانواده شهدا هستیم و امیدواریم بتوانیم به تکلیفی که شهدا بر دوش ما نهاده‌اند عمل کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *