واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به موضع وزارت خارجه فرانسه در خصوص گزارش جدید آژانس

17:10 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۵۴۰۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب در واکنش به موضع گیری فرانسه در خصوص گزارش جدید آزانس هسنه‌ای گفت: فرانسه از موضعگیری و مداخلاتی که باعث می شود همکاری ها از مسیر صحیح خودش خارج شود، اجتناب کند.

خبرگزاری میزان _ سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به موضع‌گیری وزارت خارجه فرانسه که با استناد به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت گرفت، اظهار داشت همانگونه که قبلا همه گفته شد هرچند گزارش جدید آژانس به هیچ روی بازتاب‌دهنده واقعیت تعاملات ایران و این نهاد بین المللی نیست، اما اینگونه اظهار نظرهای شتاب‌زده و مبتنی بر جهت گیری های سیاسی نیز که همکاری‌های فنی گسترده و سازنده جمهوری اسلامی ایران با آژانس را کاملا نادیده می گیرد، مداخله جویانه و بی‌ارزش است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود، شکل و ماهیت اظهارات و اقداماتی از این دست که در راستای عملیات روانی و فراهم‌آوردن زمینه اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران در آستانه نشستهای شورای حکام آژانس صورت میگیرند، کاملا برای ما شناخته شده است. البته همزمانی و همنوایی چنین اظهاراتی با تحرکات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی، جای پای رژیم صهیونیستی را بیش از پیش در آنها پررنگ میکند.

سعید خطیب زاده در ادامه گفت: همانطور که همواره به آژانس توصیه کرده‌ایم به مسیر همکاری‌های فنی وفادار بماند، به کشورهایی مانند فرانسه هم توصیه می کنیم از موضعگیری و مداخلاتی که باعث می شود همکاری ها از مسیر صحیح خودش خارج شود، اجتناب کرده و به جای آن به تعهدات پادمانی خود در خلع سلاح اتمی و نیز مسئول کردن رژیم آپارتاید اسرائیل که صدها کلاهک هسته‌ای را در اختیار دارد، عمل کنند.

سخنگوی وزارت امورخارجه خاطرنشان کرد، برنامه هسته‌ای ایران تماما صلح آمیز است و ما طبیعتا به هر اقدام غیر سازنده در شورای حكام پاسخ محكم و متناسب را خواهيم داد و مسئوليت پيامدهاي آن بر عهده آنهايی است كه به شورای حكام و گزارش مديركل به عنوان اهرم فشار و ابزار بازی‌های سياسی عليه ايران نگاه می كنند.

  • بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *