رئیس کل دادگستری زنجان: نظارت میدانی و الکترونیکی از دادسراها آثار و اهمیت خاصی دارد

14:38 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۴۹۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه نظارت و بازرسی از مجموعه دادسراها به‌صورت میدانی و الکترونیکی آثار و اهمیت خاصی دارد.

خبرگزاری میزان- مصطفی برزگر گنجی، مدیرکل نظارت بر امور دادسراها و ضابطان دادستانی کل کشور در نشستی با رئیس کل دادگستری استان زنجان، دادستان مرکز استان و شهرستان‌ها، مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضاییه و قضات دادسراهای استان، گزارشی از فرایند بازرسی‌‎ از دادسراها و تیم‌های بازرسی از دادسراهای استان، اداره زندان‌ها و سازمان‌های قضایی نیروهای مسلح و ضابطان ارائه کرد.

وی در این نشست که با حضور ویدئو کنفرانسی خرم آبادی معاون دادستان کل کشور و دادستان‌های شهرستان‌های استان زنجان برگزار شد، با تشریح روند بازرسی‌ها افزود: هیئت بازرسی و نظارت دادستانی کل کشو در مدت یک هفته از دادسراها و دادگاه‌های بخش استان بازدید و چگونگی ثبت، رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای احکام کیفری در شعب را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

برزگر گنجی ادامه داد: استان زنجان در اجرای سیاست‌های قوه قضاییه و دادستانی کل کشور در دادسراها توفیقات خوبی داشته و البته در این بازرسی چند روزه نقاط قوت و ضعف در همه حوزه ها احصا و یاداشت شدو آنچه که در این بازرسیها مشهود بود اینکه همکاران قضایی در دادسراهای استان انسانهای پاکدست ، فعال و بانگیزه ملاحظه شد و نتایج این بازرسی دادستانی کل کشور ارائه خواهد شد.

رئیس کل دادگستری زنجان در ادامه نشست ضمن تبریک دهه کرامت و تشکر از حضور هیئت بازرسی در استان زنجان گفت: توجه به امر نظارت و بازرسی بر عملکرد مجموعه دادسراها و مراکز تحت نظارت دادسراها از سوی دادستانی کل کشور در جهت رفع معایب کاستی‌ها و مشکلات اقدامی ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه امر نظارت و بازرسی از مجموعه دادسراها بصورت میدانی و الکترونیکی آثار و اهمیت خاصی دارد ادامه داد: در این میان بازرسی میدانی از دادسراها و مراکز تحت امر و در جریان اشکالات قرار گرفتن از اهمیت خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با اشاره به اینکه هیئت نظارت و بازرسی دادستانی کل کشور به مدت یک هفته میهمان استان زنجان بودند، اظهار کرد: امیدواریم خروجی این بازرسی و نظارت‌ها از دادسراها کمک به دادرسی عادلانه باشد و حمایت و کمک به این مجموعه که با حجم قابل توجهی از پرونده‌ها مواجه است، در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *