نتایج تخصیص خودرو چه زمانی اعلام می‌شود؟

13:29 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۴۷۲۶
در حالی که قرار بود نتایج نهایی اولین دوره تخصیص خودرو امروز چهارشنبه 11 خرداد اعلام شود اما تا لحظه انتشار این خبر، هنوز این نتایج اعلام نشده است.

خبرگزاری میزان _ فارس نوشت: اولین دوره ثبت نام متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه تخصیص یکپارچه خودرو از روز 27 اردیبهشت آغاز و در روز سوم خرداد به پایان رسید.

بعد از اتمام ثبت‌نام، وزارت صنعت، معدن و تجارت در روز 9 خرداد به صورت رسمی زمان اعلام نتایج تخصیص خودرو را ساعت 9 صبح روز دهم خرداد 1401 اعلام کرد اما این وعده وزارت صمت عملیاتی نشد.

مدیرکل ارتباطات وزارت صمت دلیل این تاخیر را اخذ برخی استعلامات عنوان کرد و گفت: با توجه به لزوم کسب برخی استعلامات و صحت سنجی ثبت‌نام کنندگان و همچنین تخصیص دقیق و عادلانه خودرو، اعلام نتایج  به روز چهارشنبه یازدهم خرداد موکول شد.

با این حال امروز یازدهم خرداد و تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز نتایج تخصیص خودرو اعلام نشده است و کاربران در مراجعه به سامانه نیز با این پیام برخورد می‌کنند که «مهلت ثبت‌نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به پایان رسیده است. متقاضیان می‌توانند بزودی نتایج را از طریق همین سامانه مشاهده کنند.»

عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودرویی وزارت نیز در رابطه با زمان اعلام نتایج به فارس گفت: انشاء‌الله امروز نتایج اعلام می‌شود. 

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع تخصیص خودرو و از آنجا که وزارت صمت تلاش دارد تا اعتماد عمومی را نسبت به نحوه تخصیص عادلانه خودرو جلب کند بهتر بود تا زمان اعلام نتایج را با تامل بیشتر و به‌صورت دقیق‌تری اعلام می‌کرد و اگر اخذ برخی استعلامات  نیاز به زمان داشت، ‌زمان اعلام نتایج را به بعد از کسب  استعلامات موکول می‌کرد. 

گفتنی است با این شرایط این سوال پیش می‌آید که وقتی وزارت صمت در روز نهم خرداد زمان اعلام نتایج تخصیص خودرو را دهم خرداد ماه اعلام کرد، هنوز به کسب استعلامات فکر نکرده بود و یا اینکه قرار بوده نتایج بدون کسب استعلامات اعلام شود؟ اگر هم این موضوع مدنظر بوده پس چرا نتایج در موعد مقرر اعلام نشد؟ 

به هر حال آنچه که مسلم است وزارت صمت باید در اولین دوره تخصیص یکپارچه خودرو از طریق سامانه تمام برنامه‌ریزی های لازم را انجام می‌داد و مثلا زمان اعلام نتایج را به 10 روز پس از پایان مهلت ثبت‌نام موکول می‌کرد تا کاری با این درجه اهمیت به خوبی اجرایی می‌شد.

به گزارش فارس، در اولین دوره ثبت نام متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در مجموع  4 میلیون و 175 هزار 352 نفر دراین سامانه ثبت نام کردند که ‌3 میلیون و 878 هزار و 301 نفر در قالب طرح عادی و 297 هزار و 051 نفر در طرح حمایت از خانواده بود‌.

مجموع ظرفیت درنظر گرفته شده در خودروهای عرضه شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص برای این دوره 176 هزار و 911 خودرو بود که در قالب  115 طرح فروش متنوع (فروش فوری، فوق العاده، پیش‌فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید) عرضه می‌شود. 

انتهای پیام/ 

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: خودرو خودروسازان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *