رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جنبش «بلکزیت» در کاخ سفید/ استعفای دسته‌جمعی کارکنان سیاه‌پوست

13:21 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۴۶۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شماری از کارکنان سیاه‌پوست کاخ سفید در اعتراض به وضعیت شغلی خود، در اقدامی که بلکزیت نامیده شده، از سمت خود استعفا کرده‎اند.

خبرگزاری میزان – یک گزارش نشان می‎دهد که از اواخر ماه دسامبر 2021 چندین نفر از کارکنان سیاه‌پوست کاخ سفید به دلیل فضای کاری نامناسب و شانس کم برای ترفیع، استعفا کرده و یا قصد استعفا دارند.

یکی از مقام‎های سابق کاخ سفید به «پولیتیکو»، می‎گوید که تعداد قابل توجهی از کارکنان سیاه‌پوست کاخ سفید از سمت خود استعفا کرده‌اند.

اقدامی که کارکنان کاخ سفید آن را «بلکزیت» (Blaxit) نامیده و با «برگزیت، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا» مقایسه کرده‌اند.

یک مقام سیاه‌پوست فعلی کاخ سفید، می‌گوید «ما اینجا هستیم و کارهای زیادی انجام می‌دهیم، اما تصمیم گیرنده نیستیم و هیچ مسیر واقعی برای رسیدن به این مقام وجود ندارد؛ هیچ بازخورد واقعی و هیچ مسیر روشنی برای هر نوع تبلیغات وجود ندارد.»

یکی دیگر از کارمندان سیاه‌پوست کاخ سفید گفته است «دستمزد پایین همان چیزی است که باعث می‌شود بسیاری از کارکنان اقلیت به ویژه در شهری با یکی از بالاترین هزینه‌های زندگی در آمریکا، سمت خود را ترک کنند.»

نخستین خروج قابل توجه از این جنبش «بلکزیت» در دسامبر 2021 زمانی رخ داد که «سیمون سندرز»، سخنگوی ارشد «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد که کاخ سفید را ترک می‌کند.

در هفته‌ها و ماه‌های بعد از اوایل سال 2022، « تینا فلورنوی، اشلی اتین، وینسنت ایوانز، سدریک ریچموند»، دستیاران «هریس» همگی استعفا کرده‎اند.

با احتساب خروج‌هایی که از اواخر سال گذشته آغاز شد، اکنون دستکم 21 کارمند سیاه‌پوست یا کاخ سفید را ترک کرده‌اند و یا در هفته‌ها و ماه‌های آینده قصد ترک آن را دارند.

کاخ سفید در حال حاضر برای نگه داشتن کارمندان سیاه‎پوست خود با مشکل مواجه است.

استعفای «ریچموند»، به ویژه به برخی از کارکنان سیاه‌پوست ضربه سختی زد چرا که آنها «ریچموند» را به عنوان «برادر بزرگ»، «صدای مردم» و «هسته» برای کارکنان سیاه‌پوست توصیف کردند.

برخی می‌گویند این استعفا به دلیل کار زیاد و دستمزد کم است، در حالی که برخی دیگر گفته‌اند به دلیل حمایت اندک یا نبود فضایی برای ارتقا است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *