لغو اعزام فلوره و اپه به شمشیربازی قهرمانی آسیا/ ترکیب کامل به قهرمانی جهان می‌رود

12:00 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۴۴۹۴
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
با تصمیم فدراسیون شمشیربازی تنها تیم اسلحه سابر مردان راهی مسابقات قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی اعزام خواهد شد.

خبرگزاری میزان - قرار است مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا از ۲۰ خرداد در کره جنوبی آغاز شود شود و طبق اعلام قبلی مسئولان فدراسیون شمشیربازی قرار بود 16 شمشیرباز در اسلحه‌های سابر مردان و زنان، اپه مردان و زنان و فلوره زنان راهی کره شوند، اما گویا هزینه‌های سنگین اعزام باعث شد تا فدراسیون شمشیربازی در جلسه فوق‌العاده با حضور کادرفنی اسلحه‌های مختلف تصمیم به لغو اعزام تیم‌های فلوره، اپه و حتی سابر زنان بگیرد تا تنها اسلحه سابر مردان که شانس کسب مدال است، با 4 سابریست به کره‌جنوبی اعزام شوند.

محسن وحدانی، دبیرکل فدراسیون شمشیربازی در گفت‌وگو با میزان، ضمن تایید این خبر اظهار داشت: همانگونه که مطلعید هزینه اعزام هر شمشیرباز به کره‌جنوبی حدود 100 میلیون تومان می‌شد که در صورت اعزام 25 نفر شامل شممشیرباز و کادرفنی باید 2.5 میلیارد تومان هزینه می‌شد که این مبلغ معادل بودجه فدراسیون شمشیربازی است. از همین رو در جلسه‌ای که با حضور مسئولان فدراسیون و کادرفنی اسلحه‌های 3 گانه داشتیم، تصمیم گرفته شد تا تنها تیم سابر مردان راهی قهرمانی آسیا شود.

وی در پایان خبر داد: دلیل این تصمیم هم این بود که بتوانیم با ترکیبی کامل در مسابقات قهرمانی جهان که قرار است به میزبانی قاهره برگزار شود، شرکت کنیم. درواقع قرار است همان نفراتی که قرار بود راهی قهرمانی آسیا شوند، به قهرمانی جهان در قاره اعزام شوند.

ترکیب تیم سابر مردان ایران در قهرمانی آسیا محمد رهبری، علی پاکدامن، نیما زاهدی و محمد فتوحی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *