رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اسماعیلی: فیلم سینمایی «برادران لیلا» بدون مجوز ما در کن اکران شد

11:34 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۴۳۳۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت در نظر دارد تا همواره بر اساس قانون حرکت کند به همین دلیل فیلم سینمایی برادران لیلا نمی تواند در داخل کشور اکران شود.

خبرگزاری میزان - محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه حیاط دولت پیرامون فیلم عنکبوت مقدس گفت: فیلم سینمایی عنکبوت مقدس در کشور اردن و خارج از کشور فیلمبرداری شده است لذا نه مجوز ساخت دارد و نه مجوز اکران را دریافت کرده است.

وی در همین راستا ادامه داد: عوامل سازنده فیلم خارج از کشور هستند و اگر عناصری (افرادی) در خارج از کشور با آنان همکاری داشته‌اند قطعا مشمول مجازات‌های سازمان سینمایی کشور خواهند شد.

برادران لیلا

اسماعیلی در مورد فیلم سینمایی برادارن لیلا اظهار کرد: سازمان سینمایی کشور طی نشست خود با عوامل فیلم به آنان اعلام کرده که مطابق با قانون باید مجوز بگیرند اما آنان به این مهم توجه نداشته‌اند.

وی به اجرای قانون اشاره و ابراز کرد: طبق قانون فیلم هایی که در جشنوارهای خارج از کشور شرکت می کنند باید در ابتدا مجوز داشته باشند اگرچه در مراسم اسکار مجوز کشورهای سازنده شرط اصلی است اما در جشنواره کن چنین قانونی وجود نداشته لذا فیلم سینمایی برادران لیلا توانسته بدون کسب مجوز در آن شرکت کند.

حرکت بر اساس مر قانون

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اکران فیلم برادران لیلا ابراز کرد: دولت در نظر دارد تا همواره بر اساس قانون حرکت کند به همین دلیل فیلم سینمایی برادران لیلا نمی تواند در داخل کشور اکران شود.

 وی در پاسخ به خبرنگاران در مورد اکران برخی از فیلم ها در سالهای گذشته که مجوز ساخت نداشته اند بیان کرد: ممکن است برخی از فیلم های سینمایی در سالهای گذشته بدون گرفتن مجوز به جشنواره رفته و بعد هم اکران شده باشند اما ما خود را مکلف به اجرای مر قانون می دانیم.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *