اشتغال به کار 65 درصد مددجویان زندان استان خراسان رضوی/ 228 کارگاه صنعتی و تولیدی در زندان‌های استان فعال است

10:59 - 11 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۴۲۶۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: 65 درصد زندانیان استان خراسان رضوی در شاخه های مختلف اشتغال دارند.

سعید سرباز جانفدا درگفت‌وگو با میزان، از اشتغال به کار 65 درصد زندانیان استان خراسان رضوی در شاخه‌های مختلف خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان به عنوان یک اصل و مبنای تربیتی در سیاستگذاری سازمان زندانها مورد تأکید قرار گرفته است ، با برنامه ریزی کاربردی در حال حاضر تعداد 3 هزارو 856 نفر در کارگاه‌های صنعتی و تولیدی داخل زندان‌ها ، یک هزار و 605 نفر در مشاغل خارج از زندان و 2 هزار و 380 نفر نیز در بخش اشتغال نشسته مشغول به کارند.

وی افزود: در همین راستا هم اکنون 228 کارگاه صنعتی و تولیدی با محوریت بخش خصوصی و کارآفرینان در زندان‌های استان فعال است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی بیان کرد: با تبدیل موضوع زندان و زندانی به یک گفتمان مثبت اجتماعی و به برکت وجود ذی جود حضرت علی ابن موسی الرضا، مشارکت خیران در امر آزادی زندانیان نیازمند به یک جریان ماندگار و مستمر تبدیل شد.

جانفدا در ادامه گفت: از ابتدای سال با همت خیران زمینه آزادی 274 زندانی جرایم غیرعمد و 146 زندانی نیازمند مالی فراهم شد همچنین با تعامل سازنده و موثر با مراجع قضایی استان از ابتدای سالجاری 140 زندانی با استفاده از آزادی مشروط و 181 نفر نیز با تعلیق مجازات از زندان‌های استان آزاد شده اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی اظهارکرد: در سیاست‌های حمایتی سازمان زندان‌ها خانواده زندانیان به عنوان عائله نظام مورد توجه ویژه قرار گرفته و بر این باور هستیم که خانواده زندانی باید حمایت شود تا کمترین آسیب را بواسطه زندانی شدن سرپرست متحمل شوند.

وی اظهار کرد: با اجماع همه ظرفیت‌های اجتماعی سعی کرده ایم تا خانواده زندانیان نیازمند را تحت پوشش حمایتهای مادی ، فرهنگی ،درمانی و اجتماعی قرار دهیم و در همین راستا از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳۸۰ میلیون ریال کمک نقدی به خانواده های تحت پوشش انجمنهای حمایت از زندانیان پرداخت شده است.

جانفدا بیان کرد: همچنین در راستای حمایت از رندانیان یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی مجموعا به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان بین خانواده های تحت پوشش توزیع شده است و این کمک ها تنها بخش کوچکی از میزان مساعدت‌های ارائه شده به خانواده های بی بضاعت زندانیان است ، عمده ی کمک ها از طریق تحت پوشش قرار دادن خانواده ها توسط کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) صورت می پذیرد .

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *