آیت الله رئیسی: توجه به آفریقا از محورهای اصلی سیاست خارجی ایران است/ محدودیتی برای گسترش روابط با سنگال نداریم

20:50 - 10 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۳۷۶۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور توجه به قاره آفریقا را یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی ایران خواند و افزود: ایران شریک قابل اعتمادی برای قاره آفریقاست.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه در تماس تلفنی با رئیس جمهور سنگال و رئیس دوره‌ای اتحادیه آفریقا، با تبریک فرارسیدن روز ملی آفریقا به وی،‌ مردم این قاره و ملت سنگال،‌ افزود: یاد رهبران و کسانی که علیرغم مشکلات و دشواری‌های زیاد مشعل آزادی و استقلال را در این قاره روشن کرده و آن را به دوش کشیدند،‌ گرامی می‌دارم.

رئیسی به نقش اتحادیه آفریقا در برابر یکجانبه گرایی و تحریم استعمار اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران شریک قابل اعتمادی برای همه ملل آفریقا بوده و خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به توان بالای فنی- مهندسی کشورمان اظهار داشت: تهران - داکار روابط خوبی با یکدیگر دارند اما این سطح از روابط قابل قبول نبوده و باید تا سطح مناسبی ارتقاء یابد.

آیت الله رئیسی توجه به قاره آفریقا را یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی ایران عنوان نموده و تأکید کرد: ما برای گسترش روابط با قاره آفریقا خصوصا سنگال و توسعه روابط جنوب - جنوب آمادگی کامل داریم و در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

«مکی سال» رئیس جمهور سنگال نیز در این تماس تلفنی با درخواست ابلاغ سلام و احترام به رهبر معظم انقلاب اسلامی، از تبریک رئیس جمهور کشورمان به مناسبات روز آفریقا قدردانی کرد و ‌آن را نشان دهنده توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران به این قاره دانست.

مکی سال به سابقه روابط دوستانه دوکشور اشاره کرد و افزود: روابط کنونی ما کمتر از آن میزانی است که باید باشد و ما آماده هرگونه همکاری برای ارتقای آن هستیم.

رئیس جمهور سنگال به همکاری خوب کشورش با برخی از شرکت‌های ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: بنده ۲ بار به ایران آمده و از نزدیک پیشرفت‌های شما را دیده‌ام.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *