وزیر نیرو: مشترکانی که مصرف خود را کاهش دهند پاداش می گیرند

17:49 - 10 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۳۵۸۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر نیرو گفت: بر اساس مصوبه این وزارتخانه، مشترکانی که امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، پنج برابر قیمت خرید انرژی، پاداش دریافت می‌کنند.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی‌اکبر محرابیان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، مشترکانی که انرژی برق را در سطح الگو مصرف می‌کنند، اگر مصارف خود را نسبت به سال قبل کمتر کنند، به میزان صرفه‌جویی و کاهش هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند.


وی یادآور شد: قیمت فروش انرژی برای کسانی که در سطح الگو مصرف می‌کنند ۱۰۰ تومان است که صرفه‌جویی کنندگان پنج برابر قیمت خرید انرژی پاداش دریافت می‌کنند.


محرابیان بابیان اینکه در برخی مناطق که گرمسیری محسوب می‌شوند تا حدود ۱۵۰۰ مگاوات امکان صرفه‌جویی در مصرف برق وجود دارد، اظهار داشت: این مشترکان می‌توانند کولرهای گازی و وسایل پرمصرف خود را امسال خاموش و پاداش قابل توجهی شاید بیش از ۵۰۰ هزار تومان دریافت کنند.


وی با بیان اینکه در شهرهای عادی، الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات است که ۱۰۰ کیلووات صرفه‌جویی در این شهرها امکان‌پذیر است، تصریح کرد: در این شهرها نیز مشترکان کم‌مصرف به ازای ۱۰۰ کیلووات ساعت صرفه‌جویی ۵۰ هزار تومان پاداش می‌گیرند و به معنای این است که نه تنها قبض آن‌ها رایگان می‌شود، بلکه بستانکار هم می‌شوند و با مصرف ۲۰۰ کیلووات، قبض ۲۰ هزار تومان برای آن‌ها صادر می‌شود که با احتساب پاداش متعلقه این مشترکان نه تنها مبلغی پرداخت نمی‌کنند، بلکه ۳۰ هزار تومان نیز از شرکت برق بستانکار می‌شوند.


وزیر نیرو با تأکید بر اینکه تلاش‌های زیادی برای جبران نا‌ترازی تا در این حوزه انجام و تا حدودی نیز نسبت به سال قبل جبران شده است، گفت: اعمال شدن یا نشدن خاموشی‌ها بستگی به رفتار مشترکان دارد، چراکه در صورت صرفه‌جویی با کمترین مشکلات و خاموشی تابستان را پشت سرخواهیم گذاشت.


محرابیان همچنین زنجان را از استان‌های پیشرو و با پیشینه بسیار درخشان در صنعت برق توصیف کرد و افزود: این استان خدمات بسیاری نیز هم در بخش صنعتی و هم حوزه تربیت نیروهای متخصص صنعت برق انجام داده است.


وی یادآور شد: در زمان حاضر نیروگاه‌های خوبی در زنجان در حال تولید برق هستند و چند طرح توسعه نیروگاهی نیز در استان وجود دارد که حمایت‌های لازم از آن‌ها انجام خواهد شد تا زنجان همچنان در صنعت برق پیشتاز باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *