بیش از 300 هزار دانش آموز آمریکایی شاهد تیراندازی‎های جمعی در مدارس آمریکا

11:47 - 10 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۲۵۸۴
یک گزارش نشان می‎دهد در 23 سال گذشته، هر سال بیش از 13 هزار کودک و نوجوان مجبور شده‌اند از ترس تیراندازی‌ها در مدارس آمریکا زیر میزهای مدرسه پناه بگیرند.

خبرگزاری میزان - یک گزارش نشان می‎دهد بیش از 310 هزار کودک آمریکایی در جریان تیراندازی از زمان قتل عام «کلمباین» در سال 1999، در زمان تیراندازی‌ها در مدارس در کلاس درس حضور داشته‌اند.

به گزارش «دیلی میل»، در 23 سال گذشته، هر سال بیش از 13 هزار کودک و نوجوان مجبور شده‎اند زیر میزهای مدرسه پناه بگیرند، به این امید که در قفل شده کلاس آنها در برابر فرد مسلحی که در مدرسه پرسه می‎زند، باز نشود.

داده های گردآوری شده از سوی واشنگتن پست نشان می‎دهد که 311 هزار کودک در 331 مدرسه شاهد وحشت ناشی از تیراندازی در مدارس آمریکا بوده‎اند، تجربه‎ای که تا آخر عمر با آنها خواهد ماند.

همچنین دستکم 185 نفر از همکلاسی‎ها و معلمان آنها در تیراندازی‎های مدرسه از زمان قتل عام «کلمباین» در سال 1999 کشته شده‎اند.

در قتل عام «کلمباین»، دو دانش آموز کلاس دوازدهمی به نام‌های «اریک هریس» و «دیلن کلبولد»، 12 دانش آموز و یک معلم را با شلیک گلوله به قتل رساندند.

این تنها خانواده‌های کشته شدگان نیستند که به دلیل خشونت اسلحه تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، بلکه کودکانی نیز باید ببینند که دوستانشان کشته شده‌اند نیز تحت تاثیر خواهند بود.

سال گذشته، 42 تیراندازی در مدارس سراسر آمریکا رخ داد، که بیش از هر سال از زمان کشتار «کلمباین» بوده است.

طی پنج ماه سال جاری میلادی نیز دستکم 24 مورد تیراندازی در مدارس آمریکا رخ داده است.

«واشنگتن پست»، همچنین فاش کرد که یک روند کلیدی ناشی از تیراندازی در مدارس در آمریکا این است که دانش آموزان سیاه‌پوست به طور نامتناسبی تحت تأثیر این تیراندازی‌ها قرار می‎گیرند.  

با وجود اینکه دانش آموزان سیاه‎پوست 16.6 درصد از جمعیت مدارس آمریکا را تشکیل می‎دهند، دو برابر این میزان، یعنی 33 درصد تیراندازی در مدرسه را تجربه کرده‎اند.

داده‎ها همچنین نشان می‎دهد که بیش از 85 درصد از مجرمان از تسلیحاتی استفاده می‌کردند که از خانه انتقال داده یا از طریق دوستان یا خانواده تهیه کرده بودند.

همچنین 70 درصد از عاملان تیراندازی در مدارس زیر 18 سال سن داشتند، به این معنی که آنها از طریق بزرگسالان سهل انگار به اسلحه دسترسی داشتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا تیراندازی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *