رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ممنوعیت خرید و فروش سلاح در کانادا/ آمارهای هشدار دهنده درباره خشونت تسلیحاتی

11:04 - 10 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۲۳۱۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نگاهی به آمارهای مربوط به تیراندازی در کانادا واقعیت‌های هشدارآمیزی را در این باره مطرح می‌کنند.

خبرگزاری میزان – دولت کانادا اخیرا لایحه‌ای را به تصویب رسانده که واردات و خرید و فروش اسلحه را در این کشور ممنوع اعلام می‌کند اما این قانون، حمل اسلحه را به طور کلی منع نخواهد کرد.

به گزارش «سی‌بی‌سی» و «گاردین»، آمار خشونت با اسلحه در کانادا حکایتی نگران کننده دارد؛ داده‌های موجود درباره خشونت تسلیحاتی «تورنتو» را مورد توجه قرار می‌دهد، جایی که خشونت‌های مرتبط با اسلحه با سرعت هشدار دهنده‌ای در حال افزایش است. این افزایش منحصر به بزرگترین شهر کانادا نیست و روندی است که در سراسر این کشور دیده می‌‎شود.

کانادا از سال 2010، در میان 36 کشور OECD از نظر تعداد مرگ و میر ناشی از اسلحه قرار دارد. تنها آمریکا، فنلاند، اتریش و فرانسه آمار بدتری داشتند.

تعداد حوادث تیراندازی در «تورنتو» در سال 2018، نزدیک به 2.5 برابر میزان این حوادث در سال 2014 بوده است.

میزان جرایم مرتبط با اسلحه در کانادا از سال 2013 تا حدود 42 درصد افزایش یافته است که تا حد زیادی به دلیل افزایش تعداد قربانیان در «تورنتو» است.

تعداد قربانیان خشونت تسلیحاتی در کانادا در سال 2017 هفت هزار و 700 نفر بوده است.

کانادا یکی از بالاترین نرخ‌های مالکیت اسلحه در جهان را دارد؛ بر اساس بررسی تسلیحات کوچک 2018، به ازای هر 100 نفر 34.7 سلاح گرم وجود دارد.

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که اکثریت کانادایی‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که در مراکز شهری زندگی می‌کنند، درباره افزایش خشونت‌های تسلیحاتی در جوامع خود نگران هستند؛ واقعیتی که در داده‌های آمار کانادا منعکس شده است. حوادث مرتبط با اسلحه گرم در کانادا طی سال 2020 دو برابر سال 2010 شده است.

به طور فزاینده‌ای، از بسیاری جهات، مشکل اسلحه آمریکا در حال تبدیل شدن به مشکل اسلحه برای کاناداست.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر کانادا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *