حل مشکلات حقوقی و قضایی 701 شرکت‌ دانش‌بنیان در اولویت دادگستری کل استان تهران قرار گرفت/ القاصی: اشتغال و چرخه تولید خط قرمز دستگاه قضایی است

8:16 - 10 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۱۸۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان تهران از در اولویت قرار گرفتن رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی 701 مورد از شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان خبر داد.

علی القاصی در گفت‌وگو با میزان، با تاکید بر اینکه حمایت از چرخه تولید همواره یکی از سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی به‌ویژه در دوره «تحول و تعالی» محسوب می‌شود، گفت: یکی از راهبرد‌های شورای برنامه‌ریزی دادگستری کل استان تهران، تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه است و در همین راستا؛ با توجه به نام‌گذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و تعیین «تحقق شعار سال و حمایت کامل و همه‌جانبه از تولیدکنندگان و کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان» به‌عنوان یکی از اولویت‌های ۱۵ گانه عدلیه از سوی رئیس قوه قضاییه، دادگستری کل استان تهران حمایت قضایی از واحدهای تولیدی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به تعیین هفت گام اجرایی در قالب برنامه عملیاتی «حمایت حقوقی، قضایی و پشتیبانی از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع» به‌منظور نقش‌آفرینی مجموعه قضایی استان تهران در راستای تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: در این راستا؛ مشخصات سه هزار و 452 شرکت دانش‌بنیان در استان تهران با پیگیری‌های به‌عمل آمده از سوی دادگستری کل استان تهران استخراج شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های انجام شده حکایت از این دارد که 701 مورد از شرکت‌های دانش‌بنیان مذکور دارای مشکلات حقوقی و قضایی هستند، عنوان کرد: در این خصوص به رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران تاکید شده تا رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی این شرکت‌ها در اولویت قرار گیرد و به‌گونه‌ای اقدام شود که آسیبی متوجه اشتغال و چرخه تولید نگردد؛ چرا که مقوله «اشتغال» و «چرخه تولید» خط قرمز دستگاه قضایی است.

القاصی همچنین به رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران ماموریت داد تا آخرین وضعیت رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی شرکت‌های دانش‌بنیان فوق‌الذکر را اعلام کند و اگر چنانچه در فرایند رسیدگی با هر نوع مشکل، آسیب، خلاء قانونی، قضایی و اجرایی و یا مقررات و فرایند‌های آسیب‌زا مواجه شدند، جزئیات کامل این مشکلات و آسیب‌ها همراه با راهکار‌ها و تدابیر، برای بررسی و حل به حوزه ریاست دادگستری کل استان تهران اعلام شود.

انتهای پیام/



حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
0
0
با سلام . استکبار نهایت تلاش می کند که ایران نتواند از این نعمت خداوند اینکه بعنوان پلی است که اسیا را به اروپا و افریقا وصل می کند استفاده کند . استکبار از ضعف مدیرین مدیران وزارت راه نهایت استفاده الان می خواهد استفاده کند . الان تلاش می کند که یک خط ریلی از عمان شروع و بعد از کذر کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان به اردن و بندر حیف در اسراییل ا ایجاد کند تا اسراییل تبدیل شود به یک منطقه نجات دهنده اقتصاد جهان و وصل کننده اسیا به اروپا و افریقا . متاسفانه انطوریکه دیده می شود رفت مدیران وزارت راه علاقه ای به احداث خطوط ریلی نشان نمی دهند .چون نیاز به تلاش و فعالیت زیاد است . مثلا هنوز راه اهن سنندج . اردبیل . تبریز . چابهار . بصره . افتتاح نشده است . . یعنی فقط از طریق خطوط هوایی و جاده ای امکان گذر از ایران برای مردمان کشورهای همسایه و خود مردمان ایران است سوال اینجاست ایا مدیران وزارت راه مانند مدیران صنایع خودرو سازی و لوازم خانگی حضور در بازارهای جهانی را به کشورهای دیگر مانند امارات خواهند سپرد . ؟ باید صبر کرد .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *