رییس کل دادگستری استان کرمان: انجمن حمایت زندانیان به خانواده زندانیان نیازمند کرمان ۸ میلیارد تومان کمک کرد/ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: تا پایان امسال ۲۵ میلیون مترمکعب انتقال اب از خلیج فارس را به کرمان خواهیم داشت

19:31 - 09 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۱۵۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه انجمن حمایت زندانیان کرمان کارهای بسیار خوبی را در رسیدگی به خانواده زندانیان انجام داده است، گفت: در سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان از سوی انجمن حمایت از زندانیان برای خانواده زندانیان نیازمند کرمان در حوزه معیشت، آموزشی، فرهنگی، درمانی و ..... پرداخت شده است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست سالیانه مجمع عمومی و‌جشن روز نسیم مهر روز ملی حمایت از خانواده های زندانی با اشاره به این مطلب که برگزاری این مراسم، پاسداشت دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از خانواده زندانیان نیازمند است، اظهار کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، زندانی و زندانیان بحث مهم و قابل توجهی است و زندانی به عنوان فردی که مدتی باید در زندان بماند تلقی نمی شود و در این رابطه به موضوعات فرهنگی، آموزشی و تربیتی مددحویان نیز توجه لازم صورت می گیرد.

وی افزود: وجود هر زندانی در دوران تحمل محکومیت، رسالت و وظیفه زیادی برای سازمان زندان ها به معنای خاص و دستگاه قضایی به معنای عام به دنبال دارد که باید نسبت به بازسازی شخصیت از دست رفته این انسان مجرم اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: مددجویان زندانها در دوران محکومیت خود تحت تعالیم اسلامی و انسانی قرار می گیرند تا به فطرت خدادادی خود برگردد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، بازپروری شخصیت مددجویان زندان ها با کارهای فرهنگی و آموزشی بر مبنای تعالیم دینی و اسلامی را از وظایف سازمان زندانها برشمرد و گفت: هرچند اقدامات مناسبی در زندان ها برای اصلاح و تربیت مددجویان انجام شده و بارقه های امید را در بین مددجویان ایجاد کرده است، اما هنوز با شرایط ایده آل فاصله دارد.

وی با اشاره به این مطلب که توجه به خانواده مددجویان مورد توجه سازمان زندانها و دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: با زندانی شدن سرپرست خانواده وضعیت معیشتی، آموزشی، تربیتی و رفتاری خانواده تخت تاثیر قرار می گیرد و از این رو انجمن حمایت با کمک خیران اقدامات خوب و خداپسندانه ای را برای کمک به خانواده زندانیان انجام می دهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، اشتغال زایی را از اولویت های مورد نظر انجمن حمایت زندانیان برشمرد و تاکید کرد: انجمن حمایت زندانیان در این زمینه کارهای بسیار خوبی را انجام داده است و با تامین امکانات مورد نیاز برای اشتغال، تعدادی از خانواده های زندانیان نیازمند روی پای خود ایستاده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهار کرد: باید با گونه ای اقدام کنیم که از ورود افراد به زندان جلوگیری شود و اگر فرد وارد زندان شد به نحوی اقدام کنیم که زمینه های ارتکاب و تکرار جرم توسط این افراد بین برود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه انجمن حمایت زندانیان کرمان کارهای بسیار خوبی را در رسیدگی به خانواده زندانیان انجام داده است، گفت: در سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان از سوی انجمن حمایت از زندانیان برای خانواده زندانیان نیازمند کرمان در حوزه معیشت، آموزشی، فرهنگی، درمانی و ….. پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: باید ریشه های بروز جرایم شناخته شده و برطرف شود تا در نتیجه ورودی به زندان ها کاهش یابد که در قالب برنامه های میان مدت و بلند مدت می توان به این اهداف دست یافت
.
محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه بخش زیادی از دلایل ورود مددجویان به زندان ها مربوط به مواد مخدر است، تاکید کرد: مسائل اقتصادی ریشه بسیاری از جرایم است و با تامین معیشت خانواده ها می توان از ارتکاب ایم جرایم توسط این افراد جلوگیری کرد.

وی گفت: اتفاق راهبردی این است که شاخص های اقتصادی را توسعه بخشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۱۰ سال درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی نابرابر هستیم و‌ در این شرایط موضوعی مهمتر از حل مسائل معیشتی و اقتصادی نداریم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه بزرگترین پروژه سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی را در ماهان با ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کلنگ‌زنی شده است، اظهارکرد: با این اقدام سه هزارفرصت شغلی جدید ایجاد می شود.

وی گفت: تا پایان امسال ۲۵ میلیون مترمکعب انتقال اب از خلیج فارس را به کرمان خواهیم داشت که در توسعه اقتصادی نقش مهمی دارد و بخش عمده ای از مشکلات تامین آب آشامیدنی را حل می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: کرمان به کارگاه بزرگ صنعتی تبدیل شده و اقدامات این حوزه باید گسترش یابد.

وی ادامه داد: در کنار اقدامات میان مدت و بلندمدت، باید اقدامات کوتاه مدت برای حمایت از خانواده زندانیان اجرایی شود.

پورابراهیمی بیان کرد: در حد توان برای جلب کمک خیران به منظور کمک به خانواده زندانیان نیازمند اقدام شده است و سعی می شود که این اقدامات، توسعه یابد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *