آخرین اخبار از هشتمین روز آواربرداری متروپل؛ افزایش آمار جانباختگان به ۳۲ نفر

15:42 - 09 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۱۲۱۱
در هشتمین روز از آوار برداری متروپل صادق خلیلیان، استاندار خوزستان گفت: آمار جانباختگان حادثه متروپل آبادان به ۳۲ نفر افزایش یافت.

خبرگزاری میزان – در هشتمین روز از آوار برداری متروپل صادق خلیلیان، استاندار خوزستان گفت: آمار جانباختگان حادثه متروپل آبادان به ۳۲ نفر افزایش یافت.

آمار از منبع رسمی پیگیری شود

استاندار خوزستان با بیان اینکه از خبرگزاری‌های مختف درخواست می‌کنم آمار را از منبع رسمی پیگیری کنند ادامه داد: ممکن است آمبولانس‌هایی که حرکت می‌کنند بخش‌هایی از یک جسد را حمل کنند. به این دلیل درخواست داریم خودشان آمار را جمع نزنند. ما آمار دقیق را اطلاع رسانی می‌کنیم.

ساختمان متروپل باتخلف ساخته شده است

احمد وحیدی، وزیر کشور در نشست هیئت‌دولت از بازدید میدانی خود از حادثه ساختمان آبادان گزارش داد.

وزیرکشور با بیان اینکه ساختمان متروپل باتخلف ساخته شده است بیان کرد: قرار بود متروپل ۶ طبقه باشد اما در دو مرحله به ۱۰ طبقه رسیده است.

شرایط متروپل از پلاسکو پیچیده تر است

وی با بیان اینکه شرایط متروپل از پلاسکو پیچیده تر است، اظهار کرد: ساخت این پروژه سال ۹۶ شروع شده و چندسال در حال ساخت بوده است.

وی افزود: تمام مناطق احتمالی که ممکن است این پیکرها در منطقه حضور داشته باشند را شناسایی کرده‌ایم و کار آواربرداری بر این نقاط متمرکز شده است.

رئیس جمهور: با ساخت و سازهای ناایمن برخورد و ساختمان‌های خطرساز به سرعت شناسایی و ترمیم شود

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی همچنین در خصوص حادثه متروپل گفت: بدون هیچ رودربایستی با ساخت و سازهای ناایمن برخورد و ساختمان‌های خطرساز به سرعت شناسایی و ترمیم شود.

سگ‌های زنده‌یاب جمعیت هلال‌احمر که آموزش دیده بودند توانستند ۷ نفر را زنده شناسایی کنند

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در رابطه با حادثه متروپل با بیان اینکه در آبادان مردم پای کار بوده و دلسوزانه همراه نیروهای داوطلب تلاش کردند، گفت: در حادثه متروپل وزیر کشور فرماندهی عملیات را به عهده گرفت که با تدابیر او شرایط به خوبی پیشرفت کرد و عملیات سرعت بالایی گرفت، همچنین در این حادثه دستگاه‌ها و سگ‌های زنده‌یاب جمعیت هلال‌احمر که آموزش دیده بودند توانستند ۷ نفر را زنده شناسایی کنند.

با توجه به شرایط خاص سانحه‌ متروپل هر لحظه نحوه عملیات تغییر می‌کرد

رئیس جمعیت هلال‌احمر اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص سانحه‌ متروپل هر لحظه نحوه عملیات تغییر می‌کرد، اما پس از اینکه نتیجه گیری شد که فرد زنده‌ای زیر آوار نیست همه نیروهای تخصصی و آموزش دیده روی آوار ماندند و تا الان هم عملیات جست‌وجو ادامه دارد.

حضور تیم‌های حمایت روانی و آموزش دیده هلال‌احمر در آبادان

کولیوند با اشاره به حضور تیم‌های حمایت روانی و آموزش دیده هلال‌احمر در آبادان بیان کرد: ما همچنین تیم‌های آموزش دیده هلال احمر در قالب تیم های سحر (سفیران حمایت روانی) در کنار خانواده‌های حادثه دیده‌ی آبادان مستقر کردیم تا بتوانیم با کمک روانشناسان حاضر در این تیم‌ها همراه خانواده باشیم و با حفظ حرمت و کرامتشان، آلام آنها را کم کنیم.

در بحث جست‌وجو و نجات، ایمنی نیروهای امدادگر بسیار اهمیت دارد

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پایان خاطرنشان کرد: در بحث جست‌وجو و نجات، ایمنی نیروهای امدادگر بسیار اهمیت دارد و درک این موضوع توسط خانواده‌ها و بازماندگان نیاز به آموزش دارد که در سانحه متروپل به خوبی این نوع آموزش ها نمایان بود.

حادثه متروپل آبادان ظهر روز دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ در خیابان امیری آبادان برای بخشی از برج ۱۰ طبقه متروپل رخ داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: متروپل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *