55 درصد از زندانیان استان گلستان مشغول به کار هستند

16:08 - 09 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۱۰۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل زندان‌های استان گلستان از اشتغال 55 درصدی زندانیان این استان خبرداد و گفت: رشد 70درصدی اشتغال در آینده‌ای نزدیک پیش بینی شده است.

غلامرضا سرلک در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اشتغال 55 درصد از زندانیان استان گلستان اظهارکرد: در سال ۱۴۰۰ با هدف حرفه آموزی و توسعه اشتغال مولد برای زندانیان، دوره‌های مهارت آموزی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای گوناگون برگزار شد که تعداد هزار و 200 زندانی پس از قبولی در آزمون موفق به اخذ گواهینامه شغلی شدند.

مدیرکل زندان‌های استان گلستان ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با کارآفرینان و سرمایه گذاران افزود: در سال جاری با راه‌اندازی چندین کارگاه جدید اشتغال زندانیان به حدود 55 درصد رسیده است که با برنامه ریزی‌های انجام شده و مهیا کردن شرایط جهت جذب کارفرمایان و سرمایه گذاران جدید، در آینده‌ای نزدیک به اشتغال 70درصدی خواهیم رسید.

وی در ادامه گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی استان گلستان، شرایطی فراهم شد تا تعدادی از زندانیان به کشاورزی و دامداری مشغول شوند و با راه اندازی کارگاه‌ها و مراکز تولیدی همچون پرورش ماهی و قارچ، کارخانه تولید مواد شوینده، کیک و کلوچه همچنین کارگاه‌های خیاطی، ریخته گری، تولید دیوارهای پیش ساخته، حصیربافی، تولید سازه‌های قفسی موزائیک، تولید کود ارگانیک، مونتاژ لامپ ال ای دی، گونی، فر گازی، شکلات سازی، ذغال و گلخانه تعداد زیادی از دیگر زندانیان مشغول به کار شوند و طبق قانون کار حقوق دریافت کنند.

سرلک افزود: تعداد دیگری از زندانیان واجد شرایط نیز به‌صورت اعزام به کار به مراکز تولیدی و صنعتی معرفی شده و دستمزد دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *