رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تیراندازی‌های مرگبار و سایه وحشت بر سر مدارس آمریکا

15:31 - 09 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۱۰۷۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وقوع تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکا موجب شده تا خانواده‌ها از فرستادن فرزندان خود به مدرسه وحشت داشته باشند.

خبرگزاری میزان – هفته گذشته تیراندازی مرگبار دیگری در یکی از مدارس آمریکا به وقع پیوست؛ بر اثر تیراندازی در یکی از مدارس ایالت تگزاس، 19 دانش‌آموز و دو معلم کشته شدند.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، این تیراندازی موج شده تا خانواده‌ها از فرستادن فرزندان خود به مدرسه واهمه داشته باشند.

خبر تیراندازی جمعی در تگزاس بار دیگر آمریکا را شوکه کرد؛ برخی از والدین در پی این تیراندازی گفته‌اند که می‌ترسند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند.

در سال 2022 تیراندازی در مدارس آمریکا بیشتر اتفاق می‌افتد. علاوه بر این جراحات ناشی از سلاح گرم عامل اصلی مرگ و میر جوانان در آمریکاست.

یک روانشناس آمریکایی در این باره می‌گوید «اکنون که من یک روانشناس کودک 40 ساله و مادر دو دانش آموز دبستانی هستم، وقتی بچه‌هایم از من می پرسند که آیا در امان هستند و در مدرسه کسی به آنها شلیک نخواهد کرد، ؟ نمی‌توانم به آنها اطمینان دهم که اتفاقی برایشان نمی‌افتد.»

اکنون این سوال مطرح است که پیامدهای این تیراندازی‌های مرگبار بر سلامت روان دانش آموزانی که شاهد تیراندازی در مدرسه هستند و از آنها جان سالم به در می‌برند و همچنین برای میلیون‌ها جوان در آمریکا که در ترس از اینکه مدرسه آنها هدف بعدی باشد زندگی می کنند، چیست.

در حالی که جوانان در آمریکا هنوز بیشتر در معرض سایر اشکال خشونت با اسلحه قرار دارند، تهدید تیراندازی در مدارس بسیار زیاد است و واقعا مشحص نیست که چگونه این امر بر سلامت و رفاه روانی تأثیر می‌گذارد.

همه‌گیری ویروس کرونا تاثیر بسیاری بر سلامت روان کودکان در آمریکا گذاشته است؛ 200 هزار کودک آمریکایی یکی از والدین خود را از دست داده‌اند. این باری است که به طور نامتناسبی بر سیاه‌پوستان متحمل شده است. باری که به طور نامتناسبی توسط جوانان گروه‌های اقلیت نژادی و قومی تحمل می‌شود.

با وجود این تیراندازی‌های جمعی در مدارس آمریکا، کودکان در حال حاضر یک بحران سلامت روانی با ابعاد گسترده‌تر را تجربه می‌کنند.

اضطراب و اندوه افزایش یافته است و قرار گرفتن در معرض تیراندازی در مدرسه با افزایش مصرف داروهای ضد افسردگی در بین جوانان آمریکایی مرتبط است. در مورد جوانانی که وقوع تیراندازی جمعی را در مدرسه تجربه نکرده‌اند، اکثریت آنها نگران هستند که ممکن است تیراندازی در مدرسه آنها اتفاق بیفتد.

اطلاعات کمی درباره تاثیر تاکتیک‌های ایمنی مدارس مانند تمرین‌های تیراندازی بر کودکان وجود دارد اما یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که ممکن است این موضوع با افزایش اضطراب، استرس و علائم افسردگی مرتبط باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *