رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارگروه ویژه جرایم فضای مجازی در شهرستان ملکان تشکیل شد

14:54 - 09 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۹۰۸۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان شهرستان ملکان از تشکیل کارگروه ویژه برای برخورد با انتشاردهندگان مطالب برهم زننده اذهان عمومی در فضای مجازی، خبر داد.

خبرگزاری میزان - مرتضی فرجام در اولین جلسه کارگروه فضای مجازی شهرستان ملکان با تاکید بر ضرورت ایجاد فضای امن برای مردم در فضای مجازی، مواجهه عالمانه و دانش محور در رابطه با جرایم و آسیب‌ها، بیان کرد: بستر فضای مجازی در گسترش فضایل اخلاقی، انسانیت، مسائل دینی و معنوی، علمی و انتشار محتواهای سازنده و اثرگذار در توسعه جامعه مؤثر بوده و فعالان این عرصه باید مورد حمایت جدی و تشویق قرار گیرند.

وی افزود: ضمن رصد فضای مجازی با انتشاردهندگان مطالب برهم زننده اذهان عمومی، شبهه‌ها، شایعات و با نظارت جدی این کارگروه برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان شهرستان ملکان با تاکید بر برگزاری مستمر جلسات به صورت ماهانه و ارائه گزارش کارگروه، تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های فضای مجازی، رصد فضای مجازی باید توسط گروهی کارآمد و خبره انجام شود.

بیشتر بخوانید

کمیته بازرسی ویژه نظارت بر عملکرد مشاوران بنگاه‌های املاک و خودرو در دادگستری اردبیل تشکیل می‌شود

گفتنی است که تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب با محوریت فضای مجازی در بین اصحاب رسانه و ادارات دولتی، رصد کانال صفحه و گروه‌های ثبت شده و ثبت نشده، برگزاری جلسات با فعالان فضای مجازی و سایر افراد دخیل، ابلاغ به مسئولان ادارات شهرستانی جهت تعامل مستقیم و مداوم با اصحاب رسانه هدایت اصحاب رسانه و عدم محدودیت آن‌ها برنامه‌های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت در فضای مجازی، برگزاری کلاس‌های آموزشی سواد رسانه‌ای مختص فعالان رسانه با اعطاء گواهی پایان دوره رسمی و غیررسمی، ساماندهی و تقویت روابط عمومی ادارات و عدم ابراز نظرات شخصی آن‌ها در فضای مجازی و برگزاری کلاس‌های آگاه سازی رؤسای ادارات از طریق کارشناسان پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از جمله مصوبات کارگروه مذکور بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *