رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اردوغان: آنکارا نمی‌تواند به عضویت کشورهای «حامی تروریسم» در ناتو «بله» بگوید

20:45 - 08 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۹۷۷۰
رییس جمهور ترکیه در اظهاراتی تاکید کرد: آنکارا نمی‌تواند به عضویت کشورهای «حامی تروریسم» در ناتو «بله» بگوید.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش رویترز، رجب طیب اردوغان در اظهاراتی در بازگشت از سفر خود به جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا زمانی که طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه است، ما به طور قطع نمی‌توانیم به عضویت کشورهایی که حامی تروریسم هستند، در ناتو بله بگوییم، افزود: آنها رک و صادق نیستند.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: ما نمی‌توانیم اشتباهی را که در گذشته آنها درباره چنین تروریست‌هایی داشته و آنها را پذیرفتند درباره یک سازمان امنیتی مانند ناتو تکرار کنیم.

ویهمچنین افزود: ترکیه بدنبال مشاهده پایان جنگ روسیه و اوکراین در سریعترین زمان ممکن است اما شرایط هر روز بدتر می شود.

اردوغان در ادامه با بیان اینکه روز دوشنبه من تماس‌هایی با روسیه و اوکراین خواهم داشت، گفت: ما به تشویق هر دو طرف برای بازگشایی کانال‌های گفت‌وگو و دیپلماسی ادامه خواهیم داد.

گفتنی است؛ دو منبع دیگر نیز پیشتر گفته بودند که مذاکرات هیات‌های فنلاندی و سوئدی با اردوغان در رابطه با عضویت این دو کشور در پیمان آتلانتیک شمالی پیشرفت کمی داشته است. هنوز مشخص نیست که آیا گفت‌وگوهای بیشتری در این خصوص بین هیات‌های این دو کشور با ترکیه انجام خواهد شد یا نه. تمامی ۳۰ کشور عضو ناتو باید برنامه‌های توسعه این سازمان و عضویت کشورهای جدید را تایید کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: ناتو اردوغان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *