رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۶ مددجو و تمامی بانوان زندانی با محکومیت مالی در جریان بازدید رئیس کل دادگستری سمنان از زندان مرکزی استان آزاد شدند

15:10 - 08 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۹۲۴۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
۶ زندانی در جریان بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان سمنان از زندان مرکزی این استان آزاد شدند و تمامی بانوان زندانی با محکومیت مالی نیز به زندگی بازگشتند.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبداللهی در بازدید سرزده از زندان مرکزی سمنان از بخش های مختلف این زندان بویژه بندهای امنیتی، سیاسی و نسوان بازدید و با زندانیان آن بندها به صورت چهره به چهره گفت‌وگو کرد.

عبداللهی با اشاره به خبر آزادی ۶ زندانی ، آزادی تمامی بانوان زندانی با محکومیت مالی، در بازدید سرزده چند ساعته از بندهای امنیتی و سیاسی و زنان زندان مرکزی سمنان در عصر روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ، بیان کرد: عصر روز شنبه ۷ خرداد در ادامه سلسله بازدیدهای غیر رسمی، با حضور در زندان مرکزی سمنان به مدت ۳ ساعت از بندهای مختلف زندان مرکزی سمنان بویژه امنیتی، زنان، مواد مخدر، جرایم خشن، سرقت، جوانان بازدید داشته و به صورت چهره به چهره و بدون واسطه به گفت‌وگو با زندانیان پرداخته و شنونده مسائل آنان بودیم.

وی افزود: این بازدید مشتمل بر انجام اموری اعم از ارشاد قانونی زندانیان، دستور اعمال ارفاقات قانونی برای زندانیان مشمول، بررسی پرونده زندانیان تحت قرار منتهی به بازداشت، بازدید از بخش‌های در حال ساخت آن زندان و صدور دستور پیگیری در خصوص دیگر مسائل مطرح شده از سوی زندانیان بوده و همچنین کیفیت شرایط بهداشتی و تغذیه زندانیان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تأکید کرد: در نتیجه این بازدید ۶ نفر از زندانیان با بهره برداری از نهادهای ارفاقی آزاد و ۳۷ نفر از زندانیان واجد شرایط به مرخصی تشویقی اعزام شدند و با پذیرش اعسار از سوی محاکم قضایی ، در استان سمنان دیگر هیچ بانوی زندانی با محکومیت مالی در ندامتگاه محبوس نیست.

عبدالهی اظهار کرد: در برنامه عملیاتی ۱۴۰۱ دادگستری استان سمنان در دوران تحول و تعالی قوه قضاییه نظارت بر امور زندان و زندانیان از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی این استان بشمار می‌آید و در این راستا این موضوع با جدیت پیگیری و این بازدیدهای سرزده از زندان های استان بیش از سال گذشته ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، در این بازدید دادستان مرکز استان و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان و معاون دادستان مرکز استان، را همراهی کردند.

بیشتر بخوانید:

دادستان سمنان از زندان مرکزی این استان بازدید کرد

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *