روز هفتم آواربرداری از متروپل؛ 29 نفر جان باختند و 38 نفر مفقود هستند

14:20 - 08 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۹۲۲۵
در روز هفتم آواربرداری از متروپل آبادان وزیر کشور از فوت 29 و بستری بودن 37 تن از هموطنان در این حادثه خبر داد.

خبرگزاری میزان - وزیر کشور از فوت 29 نفر در حادثه متروپل و بستری بودن 37 نفر تا به این لحظه خبر داد، استاندار خوزستان نیز از عدم شناسایی هویت سه جسد بیرون آورده شده از زیر آوار گفت و تاکید کرد: بر اساس آمار اولیه ۳۸ نفر آمار مفقودان توسط خانواده‌ها اعلام شده است.

زمان پایان آواربرداری متروپل مشخص نیست

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان این نکته که نمی‌توانیم زمان مشخصی برای پایان آواربرداری متروپل اعلام کنیم گفت: تیم جست‌وجو و نجات به همراه تیم‌های آنست (سگ‌های زنده‌یاب) و تیم‌های تخصصی در این زمینه نیز در حال تلاش برای پیدا کردن پیکرها در زیر آوار هستند.

دیدار معاون رئیس جمهور با خانواده‌های فوتی حادثه متروپل

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در این دیدار خانواده‌های فوتی حادثه متروپل با ابلاغ پیام تسلیت و همدردی رئیس جمهور به مردم مصیبت دیده آبادان و آرزوی صبر و شکیبایی برای بازماندگان از درگاه پروردگار، تأکید کرد: دولت با تمام توان خانواده‌های آسیب دیده از حادثه متروپل را همراهی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از خانواده‌هایی که سرپرست خود را در این مصیبت از دست دادند، حمایت معنوی و مادی لازم صورت می‌گیرد، بر این نکته تاکیدکرد که دولت تا حصول نتیجه پیگیر امور است و امید است که بتوانیم بخشی از دردها و رنج‌های مردم حادثه‌دیده آبادان را تسکین دهیم.

اعضای شورای عالی استان‌ها پنج‌شنبه به آبادان سفر می‌کنند

پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به نمایندگی از شورای اسلامی شهر و شورای عالی استانها پنج شنبه ۱۲ خردادماه برای بررسی حادثه متروپل به آبادان سفر خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: آمار دقیقی از افراد زیرآوار ساختمان متروپل آبادان نداریم

محمدحسن نامی با تاکید بر این نکته که هنوز آمار دقیقی از افراد موجود در محل حادثه در دست نیست گفت: وجود ۲ ساختمان در مجاور و یک ساختمان مقابل محل حادثه، تا حدود زیادی سرعت عملیات را پایین آورده است.

وی گفت: تیم‌های مهندسی مقاوم سازی در بخش های مختلف ساختمان را انجام می‌دهند و مجدد عملیات آواربرداری ادامه می یابد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: عملیات آواربرداری تا یافتن آخرین پیکر زیر آوار مانده با دقت دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به خطر ریزش سازه بیان کرد: در حال مقاوم سازی ساختمان هستیم؛ هر لحظه که دوربین‌ها حتی خطر مختصر را گزارش می دهند، عملیات متوقف و مقاوم سازی بیشتر می‌شود، تا زمان جست و جو، سازه ریزش نکند.

نامی با بیان اینکه از نظر تجهیزات کمبودی نداریم ادامه داد: برخی از تجهیزاتی که در محل حادثه قرار دارند جزو تجهیزات منحصر به فرد در کشور هستند.

بخش‌هایی از برج دوقلوی متروپل در مرکز شهر آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد ۱۴۰۱ دچار ریزش شد.

از زمان ریزش این سازه تاکنون ماموران امدادی با تمام تجهیزات در حال جست‌وجو و آواربرداری هستند.

تاکنون جسد ۲۹ جانباخته از زیر آوار ساختمان متروپل خارج شده است.

این خبر در حال تکمیل است…


برچسب ها: وزیر کشور متروپل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *