رئیس کل دادگستری قزوین: مقابله جدی‌تر با گرانفروشان و محتکران یکی از اولویت‌های دستگاه قضا است

13:17 - 08 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۹۱۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین، گفت: مساعدت بیشتر به دولت برای رفع مشکلات مردم و مقابله جدی‌تر با گرانفروشان و محتکران بر اساس دستور رئیس دستگاه قضا یکی از اولویت های 15 گانه قوه قضاییه در سال جاری است.

خبرگزاری میزان - علی شعبانی در دیدار با عباس کاظمی، فرماندار قزوین، اظهارکرد: مساعدت بیشتر به دولت برای رفع مشکلات مردم و بهبود معیشت آن‌ها و مقابله جدی‌تر با گرانفروشان و محتکران یکی از اولویت های 15 گانه قوه قضاییه بر اساس دستور رئیس دستگاه قضا در سال جاری است و بر همین اساس ارتباط نزدیک دستگاه قضایی با دستگاه های اجرایی در برون رفت از مشکلات اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: این آمادگی در دستگاه قضایی استان قزوین وجود دارد، که هرجا حضور دستگاه قضایی موجب تسهیل در امور می‌شود، با قرار گرفتن در کنار سایر دستگاه‌ها و نهادها پشتیبان اقدامات قانونی آنها باشد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین درادامه بیان کرد: با توجه به ارتباط نزدیک ارتکاب جرایم با مشکلات اجتماعی باید برای به حداقل رساندن مشکلات جامعه تلاش شود واین اقدام کاهش وقوع جرایم را در پی خواهد داشت.

شعبانی اضافه کرد: در غیر اینصورت تبعات این موضوع  گریبان گیر همه خواهد بود بنابراین؛ حضوردستگاه قضایی در کنار سایر دستگاه ها و نهادها در میدان عمل در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی موثر است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت همراهی اصناف در طرح هدفمندی و مردمی سازی یارانه ها توسط  دولت، اذعان کرد: بخش عمده‌ای از مردمی سازی یارنه ها در حوزه اصناف است و صنوف باید همراهی لازم را با دولت داشته باشند که خوشبختامه تاکنون با رصد میدانی و مستمر بازار و تلاش شبانه‌روزی تمامی دستگاه ها شاهد کم ترین مسائل و مشکلات از حیث تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی و نابسامانی بازار دراستان قزوین بوده ایم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه یادآورشد: در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها اکثراصناف همراهی لازم را داشتند و اندک صنوف متخلف نیز باید به مسیر درست فعالیت بازگردند، در غیر اینصورت باید منتظر برخوردهای قانونی که بازدارنده خواهند بود باشند و بدون شک این موضوع وجوب امیدواری مردم می‌شود. 

شعبانی در نشست با برخی از نمایندگان نانوایان استان با فرماندارقزوین نیز، گفت: بخشی از هدفمندی دولت در بحث یارانه ها مربوط  به آرد و نان است که نانوایان باید در اجرای این طرح به دولت کمک کنند، به دلیل اینکه اجرای صحیح آن به نفع همه است و قطعاً دولت نیز به این موضوع واقف است که اجرای این طرح نباید به صرفه اقتصادی نانوایان لطمه ای وارد کند.

وی اضافه کرد: نانوایان نیز باید از حیث کم فروشی، گران فروشی و فروش آزاد آرد یارانه‌ای مراقب باشند، زیرا چنین اقداماتی موجب نابسامانی و نارضایتی مردم می شود و قطعاً بر اساس انجام رصدها با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. 

عباس کاظمی، فرماندار قزوین نیز در این دیدار اظهارکرد: تعامل و هم ‌افزایی بسیار خوبی بین دستگاه قضایی استان و سایر دستگاه ها برقراراست و هرکجا دستگاه قضایی حضور به موقع داشته، بی تردید اقدامات در مسیر صحیح قرار گرفته است و در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها نیز همراهی موثر دستگاه قضایی از بروز بسیاری از جرایم و تخلفات این حوزه پیشگیری و جلوگیری کرد که جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید:

دادگستری قزوین و صدا و سیمای مرکز این استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری یارانه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *