معطلی ۸ ساله طرح جامع ایمنی برای ابلاغ/ آتش نشانی تهران فرمانده آواربرداری متروپل است/ بازدید هیات کارشناسی شورای عالی استان‌ها از ساختمان متروپل

12:44 - 08 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۹۰۳۷
شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز برگزار شد.

خبرگزاری میزان- مهدی چمران در شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اعزام تیم ۵۰ نفره از شهرداری تهران به آبادان خاطرنشان کرد: باید از این حوادث درس عبرت بگیریم. ساختمان های ناپایداری در تهران وجود دارد که توسط سازمان آتش نشانی احصا و اخطار لازم داده شده اما زندگی در این ساختمان ها ادامه دارد و خدا نکند که زندگی در این ساختمان ها قطع شود چون حوادثی مثل حادثه آبادان دردناک است.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان نظام مهندسی در جلسه آتی شورا گزارشی را در خصوص حادثه آبادان ارائه خواهد داد، تأکید کرد: امیدواریم در نقشه و محاسبات ساختمان و همچنین در اجرای آن که مهمترین بخش ساخت است، دقت کافی و لازم را داشته باشیم.

چمران با بیان اینکه عقب ماندگی‌های زیادی در زمینه آب و فاضلاب شهر تهران وجود داشت، گفت: امیدواریم تصمیمات به گونه‌ای باشد که مردمی که از آب تصفیه شده برخوردار نیستند، از این نعمت برخوردار شوند.

در ادامه جلسه شورا شهر تهران قدرت الله محمدی، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص اقدامات انجام شده پیرامون حادثه ساختمان متروپل آبادان گفت: شش استان در حادثه متروپل آبادان همکاری لازم را داشتند، فرماندهی این عملیات توسط آتش‌نشانی تهران صورت گرفت و خوشبختانه همکاری خوبی انجام شد و اقدامات به خوبی مدیریت شده است.

در ادامه شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متروپل مجری ذیصلاح نداشت، گفت: ناهماهنگی بین سازمان نظام مهندسی و مالکین ساختمان وجود داشت که این مسائل باید بررسی شود تا بتوان آن را رفع کرد. قرار شد از سوی شورای عالی استانها، هیئتی از ساختمان بازدید کند که گزارش نهایی آن و سلسله جلسات در شورا ارائه خواهد شد.

نرجس سلیمانی، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم لزوم تشکیل کمیسیونی برای نظارت بر پروژه‌های مشارکتی شهرداری گفت: باید کمیسیون مشترک و تخصصی با حضور کمیسیون نظارت و حقوقی، معماری و شهرسازی، کمیسوین برنامه و بودجه و عمران و حمل و نقل تشکیل شود تا نظارت موثری صورت بگیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *