رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زنان سیاه‌پوست آمریکا سه برابر بیشتر از همتایان سفید‌پوست بازداشت می‌شوند

13:06 - 08 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۸۷۴۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زنان سیاه‌پوست به طور نامتناسبی در مقایسه با همتایان سفید‌پوست خود از سوی پلیس آمریکا بازداشت می‌شوند.

خبرگزاری میزان – تناسبی در توقیف، تفتیش و استفاده از زور علیه زنان سیاه‌پوست از سوی پلیس آمریکا در مقایسه با زنان سفیدپوست وجود ندارد.

به گزارش «prisonpolicy»، زندان‌ها به عنوان «در ورودی» سیستم عدالت کیفری توصیف شده‌اند، اما حبس در زندان معمولاً با پلیس و با دستگیری آغاز می‌شود. قبل از هرگونه جلسه وثیقه، بازداشت موقت، پیگرد قانونی یا صدور حکم، با پلیس تماس برقرار می شود.

زنان آمریکا سهم فزاینده‌ای از دستگیری‌ها را از سوی پلیس تشکیل می‌دهند و استفاده از زور را بسیار بیشتر از 20 سال پیش تجربه می‌کنند؛ این موضوع به خصوص در مورد زنان و دختران سیاه‌پوست و رنگین‌پوست شدیدتر است.

زنان سیاه‌پوست در معرض اقدامات نژادی، استفاده بیش از حد از زور و نقض حقوق خود توسط پلیس قرار دارند.

در واقع، زنان سهم فزاینده‌ای از دستگیری‌ها را از سوی پلیس تشکیل می‌دهند و این موضوع در طول 20 سال اخیر افزایش شدیدی داشته است.

زنان و به خصوص زنان سیاه‌پوست سهم بزرگی از دستگیری‌ها را تشکیل می‌دهند؛ تا سال 2017، زنان 27 درصد از کل دستگیری‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این رقم در سال 1997، 21 درصد و در سال 1980 تنها 16 درصد بوده است.

حتی در شرایطی که نرخ جرم و جنایت به پایین ترین حد تاریخی خود رسیده و نرخ دستگیری مردان به شدت کاهش یافته است. بازداشت زنان همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده و از بیش از دو میلیون دستگیری زنان در سال 2017، 13.9 درصد به دلیل تخلفات سوءمصرف مواد مخدر بوده است.

در سال 2015، حدود 2.1 میلیون بازداشت زنان 16 سال و بالاتر از آن- اما حدود 12 میلیون تماس با پلیس بدون بازداشت - صورت گرفت؛ این بدان معناست که به ازای هر زن دستگیر شده، پلیس به پنج زن دیگر مراجعه کرده است، چه در ایست ترافیکی، چه در خیابان یا در اجرای حکم دستگیری.

استفاده از زور از سال 1999 برای مردان تقریباً دو برابر شده است اما در میان زنان بیش از چهار برابر شده است.

برررسی داده‌های موجود نشان می‌دهد که احتمال بازداشت زنان سیاه‌پوست از سوی پلیس آمریکا در مقایسه با زنان سفیدپوست حدود سه برابر است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *