تبیین اصلاحات ساختاری لازم برای ارتقای ثبات نظام مالی محور اصلی همایش

10:01 - 29 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۸۷۷۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: شورای سیاستگذاری همایش پس از بررسی شرایط اقتصادی و نظام مالی کشور، تبیین اصلاحات ساختاری لازم برای ارتقای ثبات نظام مالی را محور اصلی مباحث بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی انتخاب کرده است.

تبیین اصلاحات ساختاری لازم برای ارتقای ثبات نظام مالی محور اصلی همایشبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، علی دیواندری در بیست و هشتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با اشاره به محور‌های اصلی این همایش اظهار کرد: سه دهه از برگزاری همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی می‌گذرد و به جرات می‌توان گفت که این همایش توانسته محمل مناسبی برای تعامل بین سیاستگذاران و متخصصان کشور شود و به مهم‌ترین هم‌اندیشی علمی سیاستی اقتصاد ایران تبدیل شود.

وی افزود: شورای سیاستگذاری همایش پس از بررسی شرایط اقتصادی و نظام مالی کشور، تبیین اصلاحات ساختاری لازم برای ارتقای ثبات نظام مالی را محور اصلی مباحث بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست‌های پولی و ارزی انتخاب کرده است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی یکی دیگر از محور‌های مهم در این همایش را، موضوع پایدارسازی تورم پایین و مدیریت نرخ سود برای حفظ ثبات مالی دانست و گفت: در خصوص مباحث تورم و ارز در حال حاضر به خصوص با توجه به گسترش فضای مجازی، همه ما رسالت داریم جهت شفاف‌سازی و ابهام‌زدایی تلاش کنیم و اجازه ندهیم با شیوع تحلیل‌های نامعتبر و نادرست اعتماد مردم به آمار‌های مراجع رسمی کشور خدشه دار شود.

دیواندری درکنار شفاف‌سازی واقعیت‌ها، یکی از اهداف مهم این همایش را ارائه راهکار‌های لازم برای رفع چالش‌های پیش رو عنوان کرد و گفت: امیدواریم این مهم از طریق برگزاری پنل‌های تخصصی حول موضوعات کلیدی هر یک از محور‌های همایش با حضور صاحب‌نظران، خبرگان اقتصادی و سیاستگذاران انجام پذیرد و مفید واقع شود.

وی افزود: در این همایش از مجموع ۱۱۶ چکیده مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش، ۶۳ مقاله به صورت کامل دریافت شده که بر اساس رویه داوری بدون نام، ۲۱ مقاله برتر انتخاب و توسط نویسندگان که از اندیشمندان دانشگاهی و پژوهشگران حوزه اقتصادی و مالی هستند، ارائه خواهد شد. رشد چشمگیر مقالات دریافتی نسبت به سال‏های قبل حاکی از موفقیت پژوهشکده پولی و بانکی در راستای ایفای رسالت خود و همچنین افزایش اهمیت محتوای علمی این همایش در بین محققین دانشگاهی و همچنین سیاستگذاران اقتصادی است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی طرح معرفی چهره‌های ماندگار سیستم بانکی را تأکیدی بر قدرشناسی از مدیران خدوم و تأثیرگذار نظام بانکی کشور دانست و خاطرنشان کرد: در راستای تداوم انجام این وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی، امسال طبق روال همایش‌های گذشته برقرار است و ضمن معرفی چهره‌های ماندگار نظام بانکی از آنان تجلیل خواهد شد.

دیواندری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم کمک خبرگان اقتصادی، صاحب‌نظران بازار‌های پولی و مالی و همراهی اصحاب رسانه در این همایش که با هدف شناسایی و ارائه راهکار‌های عملی برای حل مشکلات نظام مالی کشور صورت می‌گیرد، باعث بهبود ثبات مالی و و رشد شاخص‌های اقتصادی کشور شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *