آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه و کره شمالی اعمال کرد

12:36 - 07 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۷۴۸۵
آمریکا تحریم‌هایی را علیه دو بانک روسیه، یک شرکت کره شمالی و فردی که آن را به حمایت از برنامه تسلیحاتی کره شمالی متهم کرده، اعمال کرد.

خبرگزاری میزان - آمریکا تحریم‌هایی را علیه دو بانک روسیه، یک شرکت کره شمالی و فردی که آن را به حمایت از برنامه تسلیحاتی کره شمالی متهم کرده، اعمال کرد و تحریم‌ها بر پیونگ یانگ را به دلیل آزمایش‌های جدید موشکی افزایش داد.

به گزارش «رویترز»، آخرین اقدام آمریکا یک روز پس از آن صورت گرفت که چین و روسیه تلاش آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل پرتاب موشک‌های بالستیک این کشور را وتو کردند.

این وتوها با وجود آنچه که آمریکا می گوید ششمین آزمایش موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) توسط کره شمالی در سال جاری بوده و نشانه هایی مبنی بر آماده شدن پیونگ یانگ برای انجام اولین آزمایش هسته ای خود از سال 2017 بود، صورت گرفت.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت بازرگانی «ایر کوریو» و همچنین موسسات مالی روسیه، یعنی بانک «فار ایسترن» و بانک «اسپوتنیک» را به دلیل مشارکت در تدارکات و درآمدزایی برای سازمان های کره شمالی هدف قرار داده است.

واشنگتن همچنین نماینده بلاروسی از سازمانی زیرمجموعه آکادمی علوم طبیعی کره شمالی (SANS) را، که به گفته واشنگتن از سازمان های کره شمالی مرتبط با توسعه موشک های بالستیک حمایت می کند، در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا کره شمالی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *