رئیس‌ کل دادگستری استان‌ مرکزی ابعاد تازه‌ای از پرونده خرید و فروش آزاد 2 میلیون و 500 هزار کیسه آرد یارانه‌ای بازگو کرد

12:33 - 07 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۷۲۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری مرکزی ابعاد تازه ای از پرونده خرید و فروش 2 میلیون و پانصد هزار کیسه آرد یارانه ای متعلق به واحد های نانوایی در بازار آزاد را بازگو کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام المسلمین سید عبدالمهدی موسوی با اشاره به اهمیت موضوع گندم در سبد غذایی خانوار و اهتمام دستگاه قضایی در خصوص برخورد قاطع با فساد موجود در این حوزه؛ ابعاد تازه‌ای از پرونده خرید و فروش 2 میلیون و ۵۰۰ هزار کیسه آرد یارانه‌ای در بازار آزاد را بازگو کرد.

وی تشریح کرد: با بررسی ها مشخص شد متهم این پرونده از مهرماه سال 1398 ضمن ارتباط با بیش از 50 دلال در کشور، مبادرت به خریداری آرد یارانه‌ای متعلق به واحد های نانوایی و حمل آن‌ها با استفاده از بارنامه جعلی به کارخانه و یا مقاصد خریداران آرد کرده است و در پرداخت و دریافت مطالبات خود در این زمینه نیز بدون استفاده از حساب های بانکی کارخانه و همچنین حساب های شخصی خود به عنوان واسطه عمل کرده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: متهم در برخی اوقات گندم اخذ شده از سیلو را به آرد تبدیل نکرده و گندم یارانه‌ای را مستقیما به دلالان فروخته و یا آرد یارانه‌ای را به دلالان و یا کارخانجات صنایع غذایی به فروش رسانیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی گفت: با توجه به اینکه اقدامات سوء مشارالیه در خرید و فروش آرد یارانه‌ای در طول 30 ماه انجام گرفته و نرخ قیمت آرد در مقاطع زمانی مختلف تغییر داشته است لذا تعیین مبلغ واحد برای خرید و فروش آرد در حال حاضر امکان پذیر نبوده و منوط به ادامه تحقیقات می باشد لیکن بنا بر اقاریر صریح متهم، سود های کلانی با انجام این معاملات کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه بحث صادرات گندم و آرد به خارج از کشور نیز در این پرونده در دست بررسی می باشد، اظهار کرد: باید مشخص شود آیا در این حوزه قوانین و مقررات مربوطه رعایت و یا مالیات و عوارض آن پرداخت شده یا خیر که متعاقبا پس از انجام فرایند تحقیقات قضایی در گزارش تکمیلی اعلام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی همچنین از اقدامات ارزشمند سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان مرکزی در جهت رصد، شناسایی و انهدام این شبکه، تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *