رئیس کل دادگستری استان کرمان: دفاع از حوزه اقتصادی باید در بدنه قوه قضاییه نهادینه شود

17:59 - 05 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۵۶۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این‌ مطلب که دفاع از حوزه اقتصادی باید در بدنه قوه قضاییه نهادینه شود، گفت: قضات، دادیاران، بازپرسان و نیروهای صف در دستگاه قضایی در ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی هستند و باید برمبنای آموزش، زمینه ای فراهم شود که دفاع قانونمند از فعالان این حوزه در بدنه قوه قضاییه نهادینه شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: یکی از اولویت های دستگاه قضایی در کنار وظایف ذاتی آن و براساس فرمایشات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حمایت از حوزه تولید و اشتغال و اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده سیاست های حمایتی از اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه اجرایی شده است، افزود: در استان های مختلف کشور از جمله استان کرمان نیز تحرک بسیار خوبی به منظور حمایت از فعالان بخش های اقتصادی و صنعتی انجام شده است.

رئیس دادگستری استان کرمان، تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به نامگذاری سالهای اخیر با عناوین اقتصادی را یادآور شد و گفت: این امر به منظور محور قرار گرفتن حمایت از تولید، اشتغال و اقتصاد انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه باور عمومی درباره جنگ اقتصادی تحمیلی در کشور شکل گرفته است، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مبنای تحلیل مسائل ملی، منطقه ای و بین المللی به درستی سال های اخیر را با محوریت مسائل اقتصادی نامگذاری کرده اند تا انگیزه های موجود در کشور برای دفاع اقتصادی افزایش یابد.

وی تاکید کرد: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس تمام امکانات و ظرفیت های کشور در خدمت جنگ بود و مرم و مسئولان پای کار آمده بودند؛ در جنگ اقتصادی نیز همه باید با درک صحیح از مسائل اقتصادی، پشتیبان و همراه مدیران تولیدی و صنعتی باشند تا از این مشکلات نیز عبور کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: دولت نیز برنامه های خوبی را به منظور توسعه اقتصادی تدوین و اجرایی کرده است و امیدوارم در این دولت گشایش خوبی برای فعالان اقتصادی ایجاد شود و بسیاری از گره ها باز شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، برخورد با ترک فعل ها، بازنگری در تفاهم نامه بین دادگستری و اتاق بازرگانی به منظور تحقق حمایت همه جانبه و قانونمند از حوزه اقتصادی و پشتیبانی از اتاق بازرگانی به منظور توسعه گردشگری مقاومت را از رویکردهای دادگستری کل استان کرمان در دوران مدیریت جدید برشمرد.

وی تصریح کرد: استان کرمان ظرفیت هایی دارد که اگر به فعلیت برسند، می تواند شرق کشور را متحول کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *